Ayıplı malda satıcının sorumluluğu, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre şu şekildedir: 1. Hukuki Sorumluluk: Satıcı, sattığı malın belirtilen nitelikleri taşımamasından ve tüketicinin bu maldan beklediği yararı azaltan veya ortadan kaldıran eksiklikler bulunmasından hukuken sorumludur. 2. Zamanaşımı: Ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. 3. Diğer Sorumluluklar: Satıcı, sağlayıcı, imalatçı, üretici, ithalatçı, acente ve bayi ile birlikte ayıplı mal nedeniyle tüketiciye karşı sorumludur. 4. Ücretsiz Onarım ve Değişim: Satıcı, tüketicinin talebi üzerine ayıplı malı ücretsiz olarak onarmak veya ayıpsız bir benzeri ile değiştirmek zorundadır. 5. Kanıt Yükümlülüğü: Satıcının, teslim tarihinde malın ayıpsız olduğunu kanıtlama yükümlülüğü vardır.