Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Etik kurul düzeltme işlemi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Revize Edilen Kısımların İşaretlenmesi: Düzeltme yapılan tüm dosyalarda revize edilen kısımlar sarı renk ile işaretlenmelidir 1.
- Belgelerin Taranması: Tüm değişiklik yapılan evraklar, “Değişiklik Başvuru Dilekçesi” ve “Değişiklik Başvuru Formu” da dahil olmak üzere, taratılarak etik kurulun resmi e-posta adresine gönderilmelidir 1.
- Fiziki Dosya Teslimi: Düzeltilmiş evrakların işaretsiz güncel hali ana dosyaya eklenmelidir 1.
- Dilekçe ve Rapor: "Etik Kurul Başkanlığı"na hitaben yazılan dilekçe ile, düzeltme raporundaki maddelerin yanıtlanması gerekmektedir 5. Bu dilekçe, sorumlu araştırmacı veya çok merkezli ise koordinatör tarafından imzalanmalıdır 5.
Etik kurul tarafından istenen düzeltmeler, en fazla iki kez yapılır; istenen düzeltmeler yapılmadığı takdirde başvuru ret ile sonuçlanır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: