• Buradasın

    E-devletten noter onayı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet üzerinden noter onayı yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
    1. Cihazda resmi e-Devlet uygulaması yüklüyse, kullanıcı adı ve şifre ile oturum açılır 4. Uygulama yüklü değilse, e-Devlet'in resmi sitesi olan turkiye.gov.tr üzerinden oturum açılır 4.
    2. "Arama" sekmesine girilir 4.
    3. Arama alanına "noter" yazılır 4.
    4. "Görme Engelliler İçin Noter Belgesi Onay İşlemleri, Türkiye Noterler Birliği" hizmetine girilir 4.
    5. Eğer noterdeki işlemler sırasında bu ekrana erişildiyse, ilgili işlemin evrakları görüntülenebilir ve onaylanabilir 4. Evraklar onaylandığında, noter işlemleri sorunsuz bir şekilde devam edip sonuçlandırılır 4.
    Bu hizmet, yalnızca daha önce noter işlemi gerçekleştirilmemişse "Sorgulanan parametre bilgisine göre kayıt bulunamamıştır." uyarısını verir 4.
    e-Devlet üzerinden noter onayı işlemi için elektronik imza kaydı ve e-noter sistemine üyelik gereklidir 3.
    e-Devlet üzerinden yapılabilecek noter işlemleri hakkında en güncel bilgileri Türkiye Noterler Birliği'nin resmi web sitesi olan tnb.org.tr üzerinden kontrol etmek önemlidir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pasaportta hangi belgeler noter onaylı olmalı?

    Pasaport başvurusunda noter onaylı olması gereken belgeler: 18 yaşından küçükler için muvafakatname. Yabancı uyruklu ebeveynin muvafakati. Ayrıca, 18-25 yaş arasındaki çocuklar için diplomatik pasaport başvurusunda, gelir getiren bir işte çalışmadıklarını, evli olmadıklarını ve diplomatik pasaport sahibi ebeveynlerinin yanlarında yaşadıklarını beyan ettikleri taahhütnameyi imzalamaları gerekmektedir. Diğer belgeler genellikle başvuru sırasında aslı ve fotokopisi ile sunulsa da, bazı durumlarda noter onayı gerekebilir. Detaylı bilgi için başvuru yapılacak kurumla iletişime geçilmesi önerilir.

    Karar defteri noter onayı zorunlu mu?

    Karar defteri için noter onayı zorunluluğu, defterin türüne ve kullanım şekline göre değişiklik göstermektedir: Yönetim kurulu karar defteri için, izleyen hesap döneminin birinci ayının sonuna kadar notere kapanış onayı ibraz edilmesi zorunludur. Elektronik ortamda tutulan yönetim kurulu karar defteri için ise açılış veya kapanış onayı zorunluluğu kaldırılmıştır. Pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunduğu sürece izleyen faaliyet dönemlerinde de açılış onayı yaptırılmaksızın kullanılmaya devam edilebilir. Noter onayı, defterlerin yasal olarak geçerli olabilmesi ve hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi açısından önemlidir.

    E-devletten en yakın notere randevu nasıl alınır?

    e-Devlet üzerinden en yakın notere randevu almak mümkün değildir. Ancak, Türkiye Noterler Birliği'nin internet sitesi üzerinden e-randevu alınabilir. E-randevu almak için şu adımlar izlenir: 1. Türkiye Noterler Birliği e-başvuru randevu sistemine tıklanır. 2. Sayfanın sol üstünde yer alan "randevu al" bağlantısına tıklanır. 3. "Noterlik Bilgi Sistemi (e-hizmetler) Sahiplik ve Kullanım Hakları ile Şekline İlişkin Bildirim ve Kullanıcı Taahhütnamesi" onaylanır. 4. T.C. kimlik numarası ve doğrulama kodu ile sisteme giriş yapılır. 5. İletişim bilgileri, yapılacak işlem türü ve işlem yapılmak istenen noterlik seçilir. 6. Randevu saati, seçilen noterliğin uygunluk durumuna göre kullanıcıya bildirilir. 7. Başvuru tamamlandıktan sonra bir başvuru numarası oluşturulur ve bu numara kullanıcının e-posta adresine gönderilir. Randevu alırken aktif olarak kullanılan bir e-posta adresi yazılması önemlidir.

    E devlet üzerinden alınan belgeler noter onaylı mı?

    E-devlet üzerinden alınan belgeler noter onaylı değildir. Ancak, barkod veya QR kod içeren e-devlet belgeleri resmi olarak doğrulanabilir ve birçok kurum tarafından kabul edilir. "Aslı gibidir" onayı için asıl belgeler ve fotokopisi gerekmektedir.

    Dışarda hazırlanan vekaletnameyi noter onaylar mı?

    Evet, dışarda hazırlanan vekaletname noter tarafından onaylanır.

    E-devletten onay belgesi nasıl alınır?

    E-Devlet üzerinden onay belgesi almak için, ilgili eğitim kurumundan e-Devlet sistemine entegre bir sertifika programı tamamlanması gerekmektedir. Adımlar: 1. Eğitim Programına Kayıt: Yüz yüze veya online bir sertifika programına kayıt olunur. 2. Eğitim ve Sınav: Dersler tamamlanır ve belirlenen tarihte sınava girilir. 3. Onay ve Yükleme: Sınavdan başarılı not alan kişilerin sertifikaları, ilgili kurum tarafından dijital olarak hazırlanır ve e-Devlet sistemine yüklenir. 4. Doğrulama: Sertifika, kişinin T.C. kimlik numarasıyla eşleştirilerek e-Devlet'te "Mezun Belgesi ve Sertifika Sorgulama" ekranından görüntülenebilir ve PDF olarak indirilebilir. Önemli Notlar: Sertifikanın e-Devlet'te görünmesi, devlet tarafından resmî olarak onaylandığı anlamına gelmez. Sertifikayı veren kurumun e-Devlet altyapısına entegre olması gereklidir.

    Hangi defterler notere onaylatılır?

    Notere onaylatılması gereken defterler şunlardır: Yevmiye defteri; Defteri kebir; Envanter defteri; Pay defteri (limited ve anonim şirketlerde); Genel kurul toplantı ve müzakere defteri (limited ve anonim şirketlerde); Yönetim kurulu karar defteri (anonim şirketlerde). Ayrıca, serbest meslek erbapları için serbest meslek kazanç defteri de notere onaylatılmalıdır, ancak bu defter elektronik ortamda tutuluyorsa noter tasdiki gerekmez. E-defter uygulamasına dahil olan mükellefler için yevmiye defteri ve defteri kebir defterlerinin noter tasdiki zorunluluğu kaldırılmıştır, ancak diğer defterler için kağıt ortamında noter tasdiki yapılması gerekmektedir.