• Buradasın

    E-devletten iş güvenliği uzmanı ataması nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet üzerinden iş güvenliği uzmanı ataması yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. E-devlet şifresi ile İSG Katip sistemine giriş yapılır 45.
    2. Sol taraftaki menüden "Hizmet Alan İşyeri Modülü" seçilir 45.
    3. Sağ tarafta işyerine hizmet veren iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekiminin bilgileri görüntülenir 45.
    4. Her birinin üzerine tıklanarak seçim yapılır ve "Onayla" butonuna basılır 45.
    Atamayı genellikle işverenle anlaşmış olan OSGB (Ortak Sağlık Güvenlik Birimi) yapar 3. Ancak, işverenin e-bildirge kullanıcısı bu onay işlemini gerçekleştirebilir 3.
    E-devlet şifresi, tüm PTT şubelerinden temin edilebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İş sağlığı ve güvenliği sertifikası e-devlete nasıl tanımlanır?

    İş sağlığı ve güvenliği (İSG) sertifikasının e-Devlet'te tanımlanması için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-Devlet'e Giriş: T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresiyle sisteme giriş yapılır. 2. İSG-Katip Sistemine Geçiş: Arama çubuğuna “İSG-Katip” yazılır ve ilgili hizmete tıklanır. 3. Sertifika Sorgulama: “Sertifikalar” sekmesinden “Meslek Güncelle” butonuna basılır. 4. e-İmza Kontrolü: Belgenin e-imza durumu kontrol edilir. 5. Belge İndirme: “İmzalandı” yazısını gördükten sonra “İndir” butonuna tıklayarak belge indirilebilir. Sertifika, ÖSYM tarafından yapılan sınavdan geçerli not alınması ve gerekli belgelerin (kimlik fotokopisi, eğitim sertifikası, diploma fotokopisi, kayıt ücreti dekontu) ilgili kurumlara teslim edilmesiyle e-Devlet sistemine tanımlanır. e-Devlet üzerinden alınan sertifikalar, elektronik imza ile imzalandığı için hukuki olarak geçerli kabul edilir.

    İSG iş güvenliği uzmanı olmak için ne gerekli?

    İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) uzmanı olmak için gerekli adımlar: 1. Eğitim: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş eğitim kurumlarında 220 saatlik bir eğitim programına katılmak gereklidir. 2. Sınav: ÖSYM tarafından düzenlenen İSG sınavına girerek en az 70 puan almak gerekir. 3. Sertifika: Sınavı başarıyla tamamladıktan sonra Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na başvurarak İSG uzmanlığını belirten C sınıfı sertifika alınmalıdır. 4. Mezuniyet: Mühendislik, mimarlık, fen fakülteleri veya teknik bilimler ile ilgili bölümlerden mezun olmak gereklidir. İSG uzmanı olarak çalışmaya engel olacak sağlık sorunu bulunmamalıdır.

    İş güvenliği uzmanlarının ataması kim yapar?

    İş güvenliği uzmanlarının ataması, işverenler tarafından yapılır. İşverenler, çalışanları arasından ilgili yönetmeliklerde belirtilen nitelikleri haiz iş güvenliği uzmanlarını görevlendirebileceği gibi, bu yükümlülüğünü ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet alarak da yerine getirebilir. İş güvenliği uzmanlığı için gerekli nitelikler arasında mühendislik, mimarlık, teknik öğretmenlik veya fen-edebiyat fakültelerinin fizik, kimya ve biyoloji bölümlerinden mezun olma şartı bulunmaktadır.

    İş güvenliği ataması zorunlu mu?

    İş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi ataması, belirli koşullar altında zorunludur: 50 veya daha fazla çalışanı olan işyerleri. 10-49 çalışanı olan işyerleri. 10'dan az çalışanı olan işyerleri. Kamu kurumları. Ayrıca, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren, 50’den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan apartman ve sitelerde de iş güvenliği profesyonellerinden hizmet alma zorunluluğu bulunmaktadır.

    E-devletten iş sağlığı güvenliği sertifikası nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden iş sağlığı güvenliği (İSG) sertifikası almak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. E-devlet’e giriş yapma. 2. İSG-Katip sistemine geçiş. 3. Sertifika sorgulama. 4. Belgenin e-imza durumunu kontrol etme. 5. Belge indirme. Sertifika, sınavdan sonra ücret ödenmesiyle sisteme tanımlanır ve fiziksel olarak gönderilmez. İSG sertifikası almak için öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş bir eğitim kurumundan eğitim almak gereklidir. Sertifika alma süreci ile ilgili güncel bilgilerin kontrol edilmesi önerilir.

    E-devletten iş güvenliği belgesi geçerli mi?

    E-devlet üzerinden alınan iş güvenliği sertifikaları, belirli koşullar altında resmi olarak geçerlidir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı onaylı sertifikalar: e-Devlet üzerinden alınan ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından onaylanan sertifikalar, Türkiye'deki tüm işyerlerinde geçerlidir ve İSG uzmanı olarak görev yapmak için gereklidir. Üniversite onaylı sertifikalar: Eğer üniversite, e-Devlet üzerinden onaylı sertifika veriyorsa, bu sertifika resmi olarak geçerlidir. Sertifikanın geçerliliği için doğru kurumlar tarafından verilmiş olması ve e-Devlet'te doğrulanabilir olması önemlidir.

    İş güvenliği uzmanı kamu kurumlarında nasıl çalışır?

    İş güvenliği uzmanları, kamu kurumlarında şu şekilde çalışabilir: Görevlendirme. Talep. Hizmet alımı. İş güvenliği uzmanlarının kamu kurumlarındaki bazı görevleri: İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı gereği periyodik bakım, kontrol ve ölçümleri planlamak ve uygulamalarını kontrol etmek. İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenlerini araştırmak ve bunların tekrar yaşanmaması için alınacak tedbirler konusunda işverene önerilerde bulunmak. Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini düzenlemek ve bu eğitimlerin verilmesini sağlamak. İş güvenliği uzmanları, tehlike sınıfına göre farklı sürelerde görev yapar. 2025 yılı itibarıyla belirlenen süreler şu şekildedir: Az tehlikeli işyerlerinde, çalışan başına ayda en az 10 dakika. Tehlikeli işyerlerinde, çalışan başına ayda en az 20 dakika. Çok tehlikeli işyerlerinde, çalışan başına ayda en az 40 dakika.