• Buradasın

    Düzenleyici ve denetleyici mahiyette genelgeler çıkarma yetkisi kimde?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Düzenleyici ve denetleyici mahiyette genelgeler çıkarma yetkisi, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzel kişileri tarafından aittir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Denetleyiciler ve düzenleyiciler ne yapar?

    Denetleyiciler ve düzenleyiciler farklı işlevlere sahiptir: 1. Denetleyiciler: Bir organizasyonun sorunsuz çalışmasını sağlarlar. Görevleri arasında: - Bütçeyi izlemek ve harcamaları kontrol etmek; - Finansal raporları gözden geçirerek eğilimleri ve sorunları belirlemek; - Muhasebe kayıtlarının doğruluğunu sağlamak; - Vergi beyannamelerini hazırlamak ve mali bilgileri analiz etmek; - Son teslim tarihlerini karşılamak için uzun saatler çalışmak. 2. Düzenleyiciler: Genellikle kamu yararına yönelik kurallar koyarlar. Görevleri arasında: - Sektörel alana giriş için izin vermek, fiyat kontrolleri yapmak ve kalite standartlarını belirlemek; - Yasalara ve düzenlemelere uyulmasını sağlamak; - Kurallara aykırılık tespit edildiğinde yaptırım uygulamak; - Danışmanlık hizmeti sunmak ve bilimsel etkinlikler düzenlemek.

    Yönetmelik çıkarma yetkisi kime aittir?

    Yönetmelik çıkarma yetkisi aşağıdaki makamlara aittir: Cumhurbaşkanı. Bakanlıklar. Kamu tüzel kişileri. Belediyeler. Yönetmelik çıkaramayan makamlar ise yargı organlarıdır; yargı organları, kanunları yorumlamak ve uygulamakla yetkilidir, ancak yönetmelik çıkaramaz.

    Genelge ve yönetmelik aynı mı?

    Genelge ve yönetmelik kavramları benzer ancak farklı anlamlar taşır. Yönetmelik, bir kuruluşun çalışma yöntemini belirleyen kuralların tümü ve bu kuralların yazılı olduğu belgedir. Genelge ise, yasa ve yönetmeliklerin uygulanmasında yol göstermek amacıyla ilgililere gönderilen yazıdır. Dolayısıyla, genelgeler yönetmeliklerin bir parçası olarak düşünülebilir.

    Bağımsız idari otoriteler ve düzenleyici denetleyici kurumların ortak özellikleri nelerdir?

    Bağımsız idari otoriteler ve düzenleyici denetleyici kurumların ortak özellikleri şunlardır: Kanunla kurulma. Tüzel kişilik, idari ve mali özerklik. İdarenin bütünlüğü ilkesiyle ilgili veya ilişkili bakanlıkların bulunması. Görev ve yetkiler: izin verme, kural koyma, izleme, denetleme, yaptırım uygulama, kamuoyunu bilgilendirme, görüş bildirme, anlaşmazlıkları çözme, araştırma geliştirme ve eğitim. Kurul şeklinde örgütlenme. Bütçelerinin merkezi yönetim bütçesi kapsamında ayrı bir kategoride olması ve Sayıştay denetimine tabi tutulması. Gelirlerinin büyük ölçüde ilgili oldukları sektörden karşılanması ve harcamalarını kendi gelirlerinden yapmaları. Örgütsel yapıları: karar organı olan kurul, yürütme organı olan başkanlık ve hizmet birimlerinden oluşması. Hukuka uygunluk denetimlerinin idari yargı makamlarınca yapılması.

    Tasarruf önlemleri öngören düzenleyici mahiyette genelge çıkarma yetkisi hangi kuruma aittir?

    Tasarruf önlemleri öngören düzenleyici mahiyette genelge çıkarma yetkisi, Başbakanlık kurumuna aittir. Günümüzde ise Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile birlikte bu yetki, Cumhurbaşkanlığı'na dayanmaktadır.

    Hangi genelgeler Cumhurbaşkanlığı tarafından çıkarılır?

    Cumhurbaşkanlığı tarafından çıkarılan genelgeler şunlardır: 1. Tasarruf Tedbirleri Genelgesi (2024/7). 2. Diğer Cumhurbaşkanlığı genelgeleri.

    Genelge nedir ve nasıl hazırlanır?

    Genelge, yönetmeliklerin uygulanmasında yol göstermek, bir konuyu çeşitli birimlere iletmek veya resmi işlerde makamların alt makamları bilgilendirmek amacıyla ilgili kişilere gönderilen resmi bir yazılı belgedir. Genelge hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar: Konu: Genelgenin konusu açık ve net bir şekilde belirtilmelidir. Giriş: Genelgenin yazılma amacı ve nedeni açıklanmalıdır. Uygulama: Genelgenin hangi birimlere veya personellere hitap ettiği belirtilmelidir. Talimatlar: Talimatlar açık, net ve yoruma açık olmayacak şekilde yazılmalıdır. Sonuç: Genelgenin tarihi ve imza yetkilisinin imzası yer almalıdır. Genelge, resmi bir dil kullanılarak ve açıklayıcı bir şekilde yazılmalıdır. Genelge hazırlama süreci, makamdan gelen talepler doğrultusunda görüş birliği sağlanarak imzaya sunulması, genelgenin hazırlanması ve dağıtıma hazır hale getirilmesi aşamalarını içerir.