• Buradasın

    Tasarruf önlemleri öngören düzenleyici mahiyette genelge çıkarma yetkisi hangi kuruma aittir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tasarruf önlemleri öngören düzenleyici mahiyette genelge çıkarma yetkisi, Başbakanlık kurumuna aittir 14.
    Günümüzde ise Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile birlikte bu yetki, Cumhurbaşkanlığı'na dayanmaktadır 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Yönetmelik çıkarma yetkisi kime aittir?

    Yönetmelik çıkarma yetkisi aşağıdaki makamlara aittir: Cumhurbaşkanı. Bakanlıklar. Kamu tüzel kişileri. Belediyeler. Yönetmelik çıkaramayan makamlar ise yargı organlarıdır; yargı organları, kanunları yorumlamak ve uygulamakla yetkilidir, ancak yönetmelik çıkaramaz.

    Düzenleyici ve denetleyici kurumlar neden önemlidir?

    Düzenleyici ve denetleyici kurumlar önemlidir çünkü: 1. Rekabeti Korurlar: Piyasada rekabeti tesis eder ve sürdürürler, tekelleşmeyi önleyerek ekonomik verimliliği artırırlar. 2. Kamu Yararını Sağlarlar: Sosyal ve ekonomik amaçları gerçekleştirmek için devletin müdahalesini düzenler ve denetlerler. 3. Yatırım Ortamını İyileştirirler: Finansal piyasalarda güven ve istikrarı temin ederler, bu da yatırımların artmasını sağlar. 4. Hukukun Üstünlüğünü Sağlarlar: Yasalara ve düzenlemelere uyumu izleyerek, hukuka aykırı durumları tespit edip gerekli yaptırımları uygularlar. 5. Teknolojik Gelişmeleri Takip Ederler: Sektörlerindeki yeni gelişmeleri sürekli takip ederek, kamu hizmetini etkin ve verimli bir şekilde sunarlar.

    Bağımsız idari otoriteler ve düzenleyici denetleyici kurumların ortak özellikleri nelerdir?

    Bağımsız idari otoriteler ve düzenleyici denetleyici kurumların ortak özellikleri şunlardır: Kanunla kurulma. Tüzel kişilik, idari ve mali özerklik. İdarenin bütünlüğü ilkesiyle ilgili veya ilişkili bakanlıkların bulunması. Görev ve yetkiler: izin verme, kural koyma, izleme, denetleme, yaptırım uygulama, kamuoyunu bilgilendirme, görüş bildirme, anlaşmazlıkları çözme, araştırma geliştirme ve eğitim. Kurul şeklinde örgütlenme. Bütçelerinin merkezi yönetim bütçesi kapsamında ayrı bir kategoride olması ve Sayıştay denetimine tabi tutulması. Gelirlerinin büyük ölçüde ilgili oldukları sektörden karşılanması ve harcamalarını kendi gelirlerinden yapmaları. Örgütsel yapıları: karar organı olan kurul, yürütme organı olan başkanlık ve hizmet birimlerinden oluşması. Hukuka uygunluk denetimlerinin idari yargı makamlarınca yapılması.

    Tasarruf tedbirleri kapsamında neler yasaklandı?

    Tasarruf tedbirleri kapsamında yasaklanan bazı uygulamalar şunlardır: 1. Yeni Hizmet Binası Alımı ve Yapımı: Kamuda 3 yıl boyunca yeni hizmet binası alımı ve yapımı durdurulmuştur. 2. Yeni Taşıt Edinimi: Kamu kurum ve kuruluşları 3 yıl boyunca yeni taşıt edinemeyeceklerdir. 3. Yabancı Menşeli Araç Kullanımı: Savunma ve güvenlik hizmetleri hariç, yabancı menşeli araç kullanımı yasaklanmıştır. 4. Lojman ve Sosyal Tesis Kullanımı: Yeni lojman, memur evi, kamp, kreş gibi sosyal tesislerin yapımı ve kiralanması yasaklanmıştır. 5. Yönetim Kurulu Ücretleri: Yönetim kurulu ücretlerine üst sınır getirilmiştir. 6. Hediye ve Eşantiyon Dağıtımı: Kamu kurumları ajanda, takvim, plaket gibi hediye ve eşantiyon dağıtımı yapamayacaktır.

    Düzenleyici ve bireysel idari işlemler nedir?

    Düzenleyici ve bireysel idari işlemler, idari işlemlerin iki ana türüdür. Düzenleyici idari işlemler: Genel ve soyut hukuk kuralları koyan işlemlerdir. Tüzük, yönetmelik, sirküler, genelge gibi türleri vardır. İdarenin takdir yetkisini kullanmadan, sadece kanunlara uygunluk kontrolü yaptığı işlemlerdir. Bireysel idari işlemler: Belirli bir kişi veya olayla ilgili olan işlemlerdir. Ruhsat verme, izin verme, ceza verme gibi türleri vardır. Kişisel, özel ve sübjektif hukuki durumlar yaratan, belli bir kişiye veya belirli sayıdaki kişilere yönelik işlemlerdir.

    Düzenleyici işlemler hiyerarşide nerede yer alır?

    Düzenleyici işlemler, normlar hiyerarşisinde farklı seviyelerde yer alır: 1. Tüzükler: Kanunların uygulanmasını göstermek üzere Bakanlar Kurulu tarafından çıkarılır ve kanunlardan sonra gelir. 2. Yönetmelikler: Cumhurbaşkanı, bakanlıklar ve kamu tüzelkişileri tarafından kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların uygulanmasını sağlamak üzere çıkarılır ve tüzüklerden sonra gelir. 3. Adsız Düzenleyici İşlemler: Genelge, tebliğ, sirküler gibi işlemler, yönetmelik hükmünde kabul edilir ve hiyerarşide yönetmeliklere benzer bir konumda yer alır. Bu hiyerarşide en üstte ise Anayasa bulunur.

    Tasarruf tedbirleri genelgesi neleri kapsıyor?

    Tasarruf Tedbirleri Genelgesi, kamu kaynaklarının daha verimli kullanılmasını sağlamak amacıyla aşağıdaki konuları kapsamaktadır: 1. Harcama Sınırlamaları: Kamu hizmetleri, bütçe sınırları içinde kalınarak ve kaynakların üzerinde harcama yapılmadan yürütülecektir. 2. Taşıt Edinimi: Yeni taşıt edinimi 3 yıl süreyle durdurulmuş, mevcut taşıtların ihtiyaç analizleri ve tasarruf anlayışı çerçevesinde gözden geçirilmesi kararlaştırılmıştır. 3. Lojman ve Sosyal Tesisler: Yeni lojman, memur evi, kamp, kreş gibi sosyal tesislerin edinimi ve kiralanması yasaklanmıştır. 4. Haberleşme Giderleri: Haberleşme giderlerinde tasarruf sağlanması için gerekli tedbirler alınacak, cep telefonu görüşme ücreti limitleri belirlenmiştir. 5. Personel Görevleri: Personelin etkin kullanımı sağlanacak, fazla mesai ve nöbet ücreti alacak şekilde çalıştırılmaları sınırlandırılmıştır. 6. Enerji ve Su Kullanımı: Enerji maliyetlerini azaltmak için tasarruf sağlayıcı tedbirler uygulanacak, yenilenebilir enerji kaynaklarından faydalanılmasına özen gösterilecektir.