Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Distribütör belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Şirket Kurma: Distribütörlük faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülebilmesi için bir şirket kurulmalıdır 15.
- Pazar Araştırması: Dağıtımını başarıyla yapabileceğiniz ürün veya hizmetleri belirlemek için piyasa araştırması yapılmalıdır 15.
- Üretici Firma Seçimi: İşbirliği için uygun bulunan markalara teklif sunulmalıdır 15.
- Eğitim: Üretici veya toptancının ürünleri veya hizmetleri hakkında verilen eğitimlere katılınmalıdır 12.
- Belgelerin Hazırlanması: Vergi levhası, imza sirküleri, ikametgah gibi temel şirket ve işletme belgeleri hazırlanmalıdır 15.
- Başvuru ve Sözleşme: Tüm belgeler tamamlandıktan sonra distribütörlük başvurusu yapılmalı ve ilgili kurumlarca onaylanmış distribütörlük sözleşmesi imzalanmalıdır 15.
Bazı markalar, hizmet verdikleri sektör gereği lisans ve sertifika gibi özel belgeler de isteyebilir 1.
Distribütörlük sözleşmesinin ana hatlarını çerçeveleyen özel bir yasal düzenleme olmadığından, marka ile distribütör arasındaki ilişkiyi belirleyen sözleşmenin bir avukat tarafından hazırlanması önerilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: