Buradasın
Devlet Personel Başkanlığı ne iş yapar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Devlet Personel Başkanlığı (DPB), kamu personel yönetiminin düzenlenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili çeşitli görevleri yerine getirir 13. Bu görevler arasında:
- Personel statüsünün tespiti: Kamu personelinin hukuki ve mali statüsünün esaslarını belirlemek ve bu konularda gerekli düzenlemeleri yapmak 13.
- Personel planlaması: Kamu kuruluşlarında personel planlaması yapılması ve uygulanmasına yardımcı olmak 13.
- Eğitim programları: Kamu personelinin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim ve yetiştirilmeleri ile ilgili çalışmalar yapmak 13.
- Kadro düzenlemeleri: Kadro ve ünvan standardizasyonu, iş analizleri yaparak kurumlardaki kadroların hizmet icaplarına uygun seviyede tutulmasını sağlamak 13.
- İstatistik ve kayıt tutma: Kamu personeli ile ilgili istatistiki bilgileri toplamak ve merkezi personel kayıtlarını tutmak 13.
- Koordinasyon ve uyum: Personel rejimleri arasında uyum ve dengeyi sağlamak, uygulamalarda görülecek aksaklıkları gidermek 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: