• Buradasın

    Devlet Personel Başkanlığı ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet Personel Başkanlığı, kamu personelinin hukuki ve mali statüsünün belirlenmesi ve uygulanmasıyla ilgili çeşitli görevler üstlenmiştir 14. Bu görevler arasında:
    • Personel rejiminin esaslarını tespit etmek ve Devlet Personel Politikası'nın uygulanmasında Bakanlar Kurulu'na yardımcı olmak 13.
    • Kamu kurum ve kuruluşlarının personel ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli usul ve esasları düzenlemek 14.
    • Personel mevzuatı ve teşkilatlanma konularında uygulama birliğini sağlamak 15.
    • Kadro ve unvan standardizasyonu ile iş analizleri gibi araştırmalar yapmak 15.
    • Kamu personelinin eğitim ve yetiştirilmesini desteklemek 35.
    9 Temmuz 2018 tarihinde yayımlanan 703 sayılı KHK ile Devlet Personel Başkanlığı kapatılmış, tüm görevleri diğer kurumlara devredilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu Personel Başkanlığı nereye bağlıdır?

    2019 yılı itibarıyla Devlet Personel Başkanlığı (DPB) kapatılmış ve tüm görevleri diğer kurumlara devredilmiştir. Daha önce, 2011 yılında yapılan değişiklikle Devlet Personel Başkanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlanmıştı.

    Personel Temin Daire Başkanlığı ne iş yapar?

    Personel Temin Daire Başkanlığı, askeri personelin temin edilmesi, eğitilmesi ve kariyer planlaması gibi kritik görevleri üstlenir. Temel görevleri: Aday seçimi ve yerleştirme. Eğitim ve gelişim programları. Kariyer planlaması. Veri yönetimi. Ayrıca, Personel Temin Daire Başkanlığı, uluslararası iş birlikleri ve ortak eğitim programları ile Türk Silahlı Kuvvetleri’nin uluslararası standartlara uygun bir şekilde personel yetiştirmesine olanak tanır.

    Kamu personeli kimler olabilir?

    Kamu personeli, bir kamu kurum ve kuruluşunda belli bir ücretle, belirlenmiş bir kadro ya da pozisyonda çalıştırılan kişilerin tümüne denir. Kamu personeli türleri: Memur. Sözleşmeli personel. Geçici personel. İşçi. Kamu personeli olmak için genel şartlar şunlardır: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak; Kamu haklarından mahrum olmamak; İlgili kurumun belirlediği öğrenim ve mezuniyet seviyesine sahip olmak; Herhangi bir suçtan hüküm giymemiş olmak. Ayrıca, güvenlik soruşturması da yapılmakta olup, bu soruşturmanın olumlu olması gerekmektedir.