Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Devlet Personel Başkanlığı (DPB), kamu personel yönetiminin düzenlenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili çeşitli görevleri yerine getirir 13. Bu görevler arasında:
- Personel statüsünün tespiti: Kamu personelinin hukuki ve mali statüsünün esaslarını belirlemek ve bu konularda gerekli düzenlemeleri yapmak 13.
- Personel planlaması: Kamu kuruluşlarında personel planlaması yapılması ve uygulanmasına yardımcı olmak 13.
- Eğitim programları: Kamu personelinin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim ve yetiştirilmeleri ile ilgili çalışmalar yapmak 13.
- Kadro düzenlemeleri: Kadro ve ünvan standardizasyonu, iş analizleri yaparak kurumlardaki kadroların hizmet icaplarına uygun seviyede tutulmasını sağlamak 13.
- İstatistik ve kayıt tutma: Kamu personeli ile ilgili istatistiki bilgileri toplamak ve merkezi personel kayıtlarını tutmak 13.
- Koordinasyon ve uyum: Personel rejimleri arasında uyum ve dengeyi sağlamak, uygulamalarda görülecek aksaklıkları gidermek 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: