Devlet arşivleri nasıl araştırılır?
Devlet arşivlerini araştırmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Başvuru Formu Doldurma: Devlet Arşivleri Başkanlığı'nın web sitesinde bulunan başvuru formunu doldurup, 1 adet fotoğraf ve nüfus cüzdanının fotokopisini ekleyerek şahsen veya posta yoluyla başvuru yapmak gerekmektedir. 2. Katalog Tarama: Web sayfasında bulunan katalog tarama bölümüne üye olarak (üyelik ücretsizdir) katalog taraması yapılabilir. 3. Belge Temini: Tespit edilen belge fotokopileri, şahsen veya vekil aracılığıyla alınabilir. Ayrıca, elektronik ortama aktarılmış belgelere araştırma salonlarında elektronik olarak erişilebilir ve istenildiğinde elektronik kopyaları alınabilir.
Devlet arşivleri nasıl araştırılır?