• Buradasın

    Defter açılış onay dilekçesi nereye verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Defter açılış onay dilekçesi, notere verilir 23.
    Şirketlerin kuruluş aşamasında defter onayları, şirket merkezinin bulunduğu yer ticaret sicili müdürlüğünce onaylanır 2. Devam eden yıllarda ise yegâne onay makamı noterlerdir 2. Onayın, işyerinin bulunduğu yer noterliğince yapılması gerekir 2. Ancak, şubeleri bulunan mükellefler, şubelerinde tutmak zorunda oldukları defterleri, şube faaliyetlerini yürüttükleri yerdeki noterlerde de onaylatabilirler 2.
    Ayrıca, Defter-Beyan Sistemi'ne başvuru, mükelleflerin gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesi aracılığıyla veya defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden yapılabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter-beyan açılış onayı nasıl yapılır?

    Defter-Beyan Sistemi'nde açılış onayı, ilk defa veya yeniden işe başlama ile sınıf değiştirme hallerinde kullanmaya başlamadan önce, izleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları ise defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk gününde Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından elektronik olarak yapılır. Açılış onayının nasıl yapılacağına dair adım adım bilgi bulunamamıştır. Ancak, Defter-Beyan Sistemi'ne giriş yapmak ve gerekli işlemleri gerçekleştirmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. defterbeyan.gov.tr adresine gidilir. 2. Kullanıcı kodu veya Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası (TCKN) ve şifre bilgileri kullanılarak sisteme giriş yapılır. 3. Şifre, mükellef veya noterden yetkilendirdiği kişi tarafından gelir vergisi yönünden bağlı olunan vergi dairesine yapılacak başvuru ile alınabilir. Sistemle ilgili daha detaylı bilgiler ve kılavuzlar, resmi web sitesindeki "Yardım" sekmesinin altında bulunabilir.

    Defter girişi için noter onayı gerekli mi?

    Fiziki ortamda tutulan defterler için noter onayı gereklidir. Yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri, pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri gibi defterlerin açılış onayları, kuruluş sırasında ve kullanılmaya başlamadan önce noter tarafından yapılır. Yevmiye defteri ve yönetim kurulu karar defteri için izleyen hesap döneminin belirli aylarında kapanış onayı da gereklidir. Elektronik ortamda tutulan defterler için ise noter onayı aranmaz.

    Defter tasdiki kaç sayfa olursa noter tasdik eder?

    50 sayfaya kadar olan defterler noter tarafından tasdik edilir ve bu sayfadan sonrası için ek ücret uygulanır. 2025 yılı için belirlenen ücret tarifesine göre, 100 sayfa için 19,10 TL ücret ödenirken, 100 sayfanın üstündeki her ek 100 sayfa için 7,16 TL ek ücret eklenir.

    Defter tasdiki ne zaman yapılır?

    Defter tasdiki (onay) zamanları: Açılış onayı: Öteden beri işe devam etmekte olanlar için, defterin kullanılacağı yıldan önce gelen son ayda (normal hesap dönemleri için Aralık ayı sonuna kadar). Hesap dönemleri Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından tespit edilenler için, defterin kullanılacağı hesap döneminden önce gelen son ayda. Yeniden işe başlayanlar, sınıf değiştirenler ve yeni bir mükellefiyete girenler için işe başlama, sınıf değiştirme ve yeni mükellefiyete girme tarihinden önce. Vergi muafiyeti kalkanlar için, muaflıktan çıkma tarihinden başlayarak on gün içinde. Tasdike tabi defterlerin dolması veya başka sebeplerle yıl içinde yeni defter kullanmaya mecbur olanlar için, bunları kullanmaya başlamadan önce. Ara tasdik (yenileme): Defterlerini ertesi yılda da kullanmak isteyenler için Ocak ayı, hesap dönemleri Maliye Bakanlığınca tespit edilenler için bu dönemin ilk ayı içinde. Kapanış onayı: Yevmiye defteri için, izleyen faaliyet döneminin altıncı ayının sonuna kadar. Yönetim kurulu karar defteri için, izleyen faaliyet döneminin birinci ayının sonuna kadar.

    Defter tasdik bilgileri nereden öğrenilir?

    Defter tasdik bilgileri aşağıdaki yerlerden öğrenilebilir: 1. VePara: Defter tasdik ücretleri ve işlemleri hakkında detaylı bilgi için [vepara.com.tr](https://www.vepara.com.tr) sitesini ziyaret edebilirsiniz. 2. Muhasebetr: Defter tasdiki ve elektronik defter uygulamaları ile ilgili mevzuat bilgileri için [muhasebetr.com](https://www.muhasebetr.com) sitesindeki yazıları inceleyebilirsiniz. 3. Sivil Toplum: Derneklerin defter tasdik işlemleri hakkında bilgi almak için [siviltoplum.gov.tr](https://www.siviltoplum.gov.tr) sitesini ziyaret edebilirsiniz. 4. ASMMMO: Defter tutma mükellefiyeti ve tasdik zamanları ile ilgili bilgiler için [asmmmo.org.tr](https://asmmmo.org.tr) sitesini inceleyebilirsiniz.

    Türmob defter tasdiki nasıl yapılır?

    TÜRMOB defter tasdiki, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. Gerekli Defterlerin Belirlenmesi: Tasdik edilmesi gereken defterler, işletmenin türüne göre değişir. 2. Tasdik Makamı: Defterler, iş yerinin bulunduğu yerdeki noter veya noterlik görevini ifa eden makamlar tarafından tasdik edilir. 3. Tasdik İşlemi: Tasdik işlemi sırasında, defter sayfalarının ardışık olup olmadığı kontrol edilir ve tüm sayfalar noter tarafından mühürlenir. 4. Elektronik Defterler: E-defter uygulamasına dahil olan mükellefler, yevmiye ve defter-i kebir defterlerini elektronik ortamda tuttukları için bu defterler için noter tasdiki gerekmez. 5. Ödeme: Defter tasdik ücreti, her yıl Aralık ayında notere ve mali müşavire ödenir.

    Defter beyanda açılış onayı ne zaman yapılır?

    Defter-Beyan Sistemi'nde açılış onayı, ilk defa veya yeniden işe başlama ile sınıf değiştirme hallerinde kullanmaya başlamadan önce, izleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları ise defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk gününde Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından elektronik olarak yapılır. Açılış onayı, Vergi Usul Kanunu'nda öngörülen tasdik hükmündedir.