Buradasın
Çalışmadığına dair bildirim girişi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çalışmadığına dair bildirim girişinin nasıl yapılacağına dair güncel bilgi, 2 Temmuz 2025 tarihinde Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan **"İşveren Modülü (Geçici İş Göremezlik İşveren İşlemleri) Kullanım Kılavuzu"**nda yer almaktadır 4.
Bildirim girişinin yapılabilmesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Uygulamaya Erişim: İşveren modülüne, uyg.sgk.gov.tr/vizite/welcome.do web adresinden veya sgk.gov.tr adresinden E-SGK > İŞVEREN > Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi (4A) linki kullanılarak erişilebilir 15.
- Giriş: Uygulamaya, "Kullanıcı Kodu" ve "İşyeri Şifresi" bilgileri yazılarak giriş yapılır 15. Bu bilgiler, e-Bildirge uygulamasına erişime imkan veren kullanıcı adı ve şifre veya yetki devri yapılmış kişilere ait bilgiler olabilir 5.
- Bildirim: Giriş yaptıktan sonra "Elektronik Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri" veya "Manuel Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri" menüleri kullanılarak bildirim yapılabilir 45.
Ayrıca, çeşitli nedenlerle elektronik ortamda bildirim yapılamaması durumunda, manuel bildirim ekranları üzerinden de bildirim gerçekleştirilebilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: