• Buradasın

    Boş tapuyu kim imzalar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Boş tapuyu kimin imzaladığı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, tapu devri sırasında alıcı ve satıcı tarafların tapu senedini imzalaması gerektiği bilinmektedir 124.
    Tapu devri, Tapu ve Kadastro Müdürlüğü aracılığıyla gerçekleştirilir ve alıcı ile satıcı arasında resmî bir sözleşme imzalanır 13.
    Tapu işlemleri için gerekli belgeler ve süreç hakkında daha fazla bilgi almak için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün web sitesi veya bir emlak danışmanı ile iletişime geçilmesi önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tapu beyanında kimler imza atar?

    Tapu beyanında tarafların kendileri veya vekilleri imza atar.

    Boş tapu senedi ne işe yarar?

    Boş tapu senedinin ne işe yaradığı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, tapu senedinin genel olarak ne işe yaradığı hakkında bilgi verilebilir. Tapu senedi, bir taşınmazın malikini ve taşınmazla ilgili hukuki durumu gösteren, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen resmi bir belgedir. Tapu senedinde, gayrimenkulün türüne göre arsa, arazi, tarla, devre mülk, kat mülkiyeti ya da kat irtifakı gibi bilgiler yer alır. Tapu senedi, yalnızca taşınmaz üzerindeki ayni hakları belgelendiren bir ispat vasıtasıdır; mülkiyetin kazanılması için tek başına yeterli değildir.

    Tapu devrini kimler yapabilir?

    Tapu devrini taşınmazın mevcut sahibi veya onun yetkili vekili yapabilir. Ayrıca, Türk hukuk sistemine göre bir kişi veya tüzel kişi, tapu devir işlemlerini kendi adına bir vekil aracılığıyla gerçekleştirebilir.

    Tapu işlemlerinde yetki belgesi nedir?

    Tapu işlemlerinde yetki belgesi, 2644 sayılı Tapu Kanunu’nun 2. maddesi uyarınca tüzel kişiliğe sahip olanlardan istenen ve bu kişinin temsilcisi dahil gayrimenkul alım satımı yapabilme iznini olduğunu gösteren belgedir. Yetki belgesi almak için gerekli şartlardan bazıları şunlardır: meslek odasına kayıtlı olmak; gelir ve kurumlar vergisi mükellefi olmak; 18 yaşını doldurmuş olmak; öğrenim durumu en az lise mezunu olmak; iflas etmemiş olmak veya etmişse itibarını yerine getirmiş olmak; kasten işlenen bir suçtan dolayı 5 yıldan çok hüküm giymemiş olmak. Yetki belgesi, Ticaret Bakanlığı’nın Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi (TTBS) üzerinden online olarak başvuru yapılarak alınır.