Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Aldatıcı reklam ve post-truth kavramları farklı bağlamlarda yer alır, ancak birbirleriyle ilişkilidir.
Aldatıcı reklam, tüketiciyi yanıltmak amacıyla yanlış veya yanıltıcı bilgiler içeren reklamlardır 4. Bu tür reklamlar, tüketicilerin ekonomik davranışlarını etkileyebilir ve yasal düzenlemelere aykırıdır 4.
Post-truth ise, gerçeklerin duygu ve kişisel inançlara göre daha az etkili olduğu bir durumu ifade eder 13. Bu kavram, siyaset, medya ve pazarlama gibi alanlarda, nesnel gerçeklerden ziyade duygusal çekiciliklerin ve öznel anlatıların kullanılmasını tanımlar 3.
Özetle, aldatıcı reklam belirli bir reklam türünü, post-truth ise genel bir düşünce ve iletişim eğilimini ifade eder.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: