Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamda aldatıcı unsurlar şu şekilde sıralanabilir:
- Yanlış veya yanıltıcı bilgi: Reklamda yer alan beyan ya da görüntülerin, objektif ölçülerle kanıtlanabildiği takdirde yanlış ya da yalan olması 135.
- Eksik bilgi: Reklamın, mal veya hizmet hakkında ortalama bir tüketiciyi esas alarak gerekli bilgileri vermemesi 12.
- Abartılı ifadeler ve sübjektif değer yargıları: Reklamda verilen bilgiler doğru olsa bile, tüketicinin kararında etkili olabilecek bazı bilgilerin eksik olması 23.
- Tüketicinin istismar edilmesi: Hastalar, yaşlılar, çocuklar ve engellilerin bilgi veya tecrübe eksiklikleri, cinsellik, korku ve inanç gibi unsurlar kullanılarak istismar edilmesi 15.
Bir reklamın aldatıcı olarak kabul edilmesi için, bu unsurların kümülatif olarak bulunması gerekir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: