Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Post-truth, nesnel gerçeklerin önemini yitirdiği, karar alma süreçlerinde kişisel duygular ve inançların ön plana çıktığı bir dönemi ifade eder 124.
Bu kavram, ilk kez 1992 yılında Sırp Amerikan oyun yazarı Steve Tesich tarafından kullanılmıştır 23. Yaygın bir şekilde ise 2004 yılında Ralph Keyes’in yazdığı "The Post-Truth Era" (Hakikat Sonrası Çağ) adlı kitabın yayımlanmasının ardından tanınmıştır 23.
Post-truth kavramı, özellikle siyaset, medya ve pazarlama alanlarında etkili olmuştur 14. Politikacılar, gerçeklerden ziyade halkın duygularına ve inançlarına hitap ederek destek kazanmaya çalışmaktadır 1. Medya organlarında ise haberler, insanların duygularını manipüle edecek şekilde sunulmakta, doğruluk ve gerçeklik göz ardı edilmektedir 1. Pazarlama sektöründe ise markalar, tüketici duygularını hedefleyen stratejiler izlemektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: