• Buradasın

    Adalet Bakanlığı'nın görevi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Adalet Bakanlığı'nın bazı görevleri:
    • Mahkemelerin açılması ve teşkilatlandırılması 123.
    • Ceza infaz kurumları, icra ve iflas daireleri gibi adalet kurumlarının planlanması, kurulması ve denetimi 123.
    • Kamu davasının açılması ile ilgili işlemlerin yürütülmesi 135.
    • Adli sicilin tutulması 135.
    • Adalet hizmetlerine ilişkin yabancı ülkelerle ilgili işlemlerin yürütülmesi 125.
    • Adalet hizmetleriyle ilgili araştırmaların yapılması ve mevzuat hazırlıklarının yürütülmesi 125.
    • Bakanlıklarca hazırlanan mevzuat taslaklarının incelenmesi 135.
    • İnfaz işlerinin düzenlenmesi 15.
    • İcra ve iflas işlemlerinin yürütülmesi 15.
    • Adalet hizmetleriyle ilgili sorunların araştırılması ve çözüm önerileri geliştirilmesi 14.
    Ayrıca, Adalet Bakanlığı ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel toplantılar düzenler, ilgili kamu veya özel kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar ve kanunlarla veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle verilen diğer görevleri yerine getirir 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Adalet Bakanlığı'nın denetimini kim yapar?

    Adalet Bakanlığı'nın denetimini yapan bazı birimler şunlardır: İç Denetim Birimi Başkanlığı: Bakanlığın faaliyet ve işlemlerinin ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuata uygunluğunu denetler. Teftiş Kurulu Başkanlığı: Adli ve idari yargı hakim ve savcılarının görevlerini denetler, gerekli durumlarda soruşturma yapar. Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı: Bakanlık hizmetlerinin planlanmasına yardımcı olur ve denetimle ilgili çeşitli görevler üstlenir.

    Adalet Bakanlığı hangi sınıflara ayrıldı?

    Adalet Bakanlığı, merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatı ile bağlı kuruluşlardan meydana gelir. Bakanlık merkez teşkilatı, anahizmet birimleri, danışma ve denetim birimleri ile yardımcı birimlerden oluşur. Bu birimler şunlardır: Ceza İşleri Genel Müdürlüğü; Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü; Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü; Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü; Kanunlar Genel Müdürlüğü; Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü; Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü; İnsan Hakları Dairesi Başkanlığı. Ayrıca, Teftiş Kurulu Başkanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği gibi birimler de bulunmaktadır.

    Adalet Bakanlığı ve CTE aynı mı?

    Adalet Bakanlığı ve CTE (Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü) aynı değildir, ancak CTE, Adalet Bakanlığı'na bağlı bir devlet kurumudur. CTE, ceza infaz kurumları ve denetimli serbestlik müdürlüklerinden sorumludur.

    Adalet Bakanlığı'nda ceza işleri hangi daire başkanlığı?

    Adalet Bakanlığı'nda ceza işleri, Ceza İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Ayrıca, Ceza İşleri Genel Müdürlüğü bünyesinde "Cezada Alternatif Çözümler Daire Başkanlığı" bulunmaktadır.

    Adalet Bakanı hangi konularda yönetmelik çıkarır?

    Adalet Bakanı, Adalet Bakanlığı teşkilatının görev alanına giren konularda yönetmelik çıkarabilir. Bu konular arasında: Adalet hizmetlerinin düzenlenmesi ve yürütülmesi. Personel atama, nakil ve görevlendirme işlemleri. Disiplin soruşturmaları ve cezaları. Eğitim ve öğretim faaliyetleri. Mali işlemler ve denetim. gibi alanlar bulunur. Örneğin, Adalet Bakanlığı Disiplin Yönetmeliği, Ceza İnfaz Kurumları ile Tevkifevlerinde Görev Yapan Personelin Ödüllendirilmesine Dair Yönetmelik ve Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliği gibi düzenlemeler bu kapsamda çıkarılabilir.

    Adalet Bakanlığında genel müdür yardımcısı ne iş yapar?

    Adalet Bakanlığında genel müdür yardımcısı, genel müdür tarafından verilen görevleri yerine getirir, şirketin gelişmesi için projeler üretir ve çalışanların iş süreçlerini yönetir. Genel müdür yardımcısının diğer bazı görevleri şunlardır: Daire başkanlıklarının işleyişini denetlemek ve koordinasyonunu sağlamak; Kurumun stratejik hedeflerine yönelik çalışmalar yapmak; Yıllık faaliyet raporları, bütçe ve yatırım planlarının hazırlanmasına katkıda bulunmak; Genel müdürün yokluğunda ona vekalet etmek; İdari karar süreçlerinde aktif rol almak; Kurumsal denetim ve iç kontrol sistemlerinin uygulanmasını sağlamak; Üst yöneticiye düzenli olarak raporlama yapmak. Adalet Bakanlığında genel müdür yardımcısı olabilmek için, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi olmak, en az lisans mezunu olmak, belirli bir hizmet yılına ve yöneticilik deneyimine sahip olmak gibi şartlar aranmaktadır.

    Adalet Bakanlığı'nda kimler çalışır?

    Adalet Bakanlığı'nda çeşitli unvanlarda personel çalışmaktadır. 2025 yılı itibarıyla bazı unvanlar ve bu unvanlarda çalışan personel sayıları şu şekildedir: Sözleşmeli zabıt kâtibi: 5.461. Sözleşmeli mübaşir: 2.429. Sözleşmeli koruma ve güvenlik görevlisi: 1.400. Sözleşmeli teknisyen: 52. Sözleşmeli işaret dili tercümanı: 21. Sözleşmeli şoför: 216. Sözleşmeli aşçı: 71. Sözleşmeli hizmetli: 1.069. Ayrıca, Adalet Bakanlığı'nda fizyoterapist ve işaret dili tercümanı gibi yeni kadrolar da eklenmiştir. Adalet Bakanlığı'nda çalışan personellerin tam listesine ve görev tanımlarına adalet.gov.tr adresinden ulaşılabilir.