• Buradasın

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 21 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 21. maddesi, tescil edilen araçların trafik belgesi ve tescil plakası alınmadan karayollarına çıkarılamayacağını düzenler 12.
    Bu maddeye göre:
    • İlk tescili yapılan araçlar için düzenlenen geçici belgelerin geçerlilik süresi içinde trafik belgesi alma zorunluluğu aranmaz 1.
    • Madde hükmüne uymayan sürücüler için 14.400.000 lira para cezası uygulanır ve araçlar eksiklikleri giderilinceye kadar trafikten men edilir 13.
    • Trafik belgesi geçersiz duruma gelince sürekli olarak, üzerinde eksik veya yanlış bilgi bulunması halinde ise geçici olarak trafik zabıtasınca geri alınır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en son ceza nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en yüksek ceza, alkollü araç kullanma durumunda üçüncü defa ve fazlası için 12.978 TL olarak belirlenmiştir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir: 1. Kaza Tespit Tutanağı: İlk olarak, kaza yerinde taraflar arasında kaza tespit tutanağı tutulur ve bu tutanak yazılı belge niteliğindedir. 2. Sigorta Şirketine Bildirim: Tutanak, tarafların bağlı bulunduğu sigorta şirketlerine gönderilir. 3. TRAMER İncelemesi: Sigorta şirketleri, aldıkları tutanakları Trafik Bilgi ve Gözetim Merkezi'ne (TRAMER) iletir ve burada kusur oranları belirlenir. 4. İtiraz Hakkı: Taraflar, belirlenen kusur oranlarına itiraz edebilir ve bu durumda yeniden değerlendirme yapılır. Kusur oranları, %0 ila %100 arasında bir yüzdeyle ifade edilir ve bu oranlar, kazanın oluşumuna sebebiyet veren fiillerin ağırlığına göre belirlenir.

    2918 sayılı trafik kanunu nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Türkiye'de karayollarındaki trafik düzenini ve güvenliğini sağlamak amacıyla oluşturulmuş bir yasadır. Bu kanun, 13 Ekim 1983 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilmiş ve 18 Ekim 1983'te yürürlüğe girmiştir. Kanunun bazı önemli maddeleri: - Amaç: Trafikle ilgili kuralları, şartları, hak ve yükümlülükleri belirlemek. - Kapsam: Karayolu dışındaki kamuya açık alanlar, park yerleri, garajlar, yolcu ve eşya terminalleri gibi yerleri de kapsar. - Araçların teknik şartları: Araçların yapım ve kullanımının karayolu yapısına ve trafik güvenliğine uygun olmasını zorunlu kılar. - Trafik zabıtası: Trafik zabıtası, genel zabıta görevi de yapabilir. - Cezalar: Trafik kurallarına uymayan sürücülere idari para cezaları ve diğer yaptırımlar uygulanır.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre trafik kazasında asli kusur sebebi sayılır?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik kazasında asli kusur sebepleri şunlardır: 1. Şerit ihlali ve hatalı şerit değiştirme. 2. Kırmızı ışıkta geçme. 3. Hatalı park. 4. Arkadan çarpma. 5. Hatalı sollama. 6. Hatalı manevra. 7. Park halindeki araca çarpma. 8. Geçiş hakkı olan yerlerde geçiş hakkına uymama. 9. Taşıt giremez işareti olan yolu kullanma. 10. Alkollü araç kullanımı. Bu durumlar, kazanın ana nedenini oluşturan ve en yüksek kusur oranını taşıyan ihlallerdir.

    Karayolları trafik cezası yönetmeliği nedir?

    Karayolları Trafik Cezası Yönetmeliği, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na dayanarak trafik düzeninin sağlanması ve trafik güvenliğinin korunması amacıyla belirlenmiş kuralları ve cezaları içerir. Yönetmelikte yer alan bazı önemli cezalar ve ihlaller şunlardır: Alkollü araç kullanma: Hususi otomobillerde 0,50 promil, diğer araçlarda ise 0,20 promil üzerinde alkollü olarak araç kullanan sürücülere 48/5 maddesi uyarınca ceza uygulanır. Kırmızı ışık ihlali: Kırmızı ışıkta geçen sürücülere 47/1-B maddesi gereğince ceza verilir. Yakın takip: Önündeki aracı güvenli bir mesafeden izlemeyen sürücülere 56/1-C maddesi uyarınca ceza kesilir. Plakasız araç kullanma: Plakanın araç üzerinde bulundurulmasının zorunlu olduğu hususuna aykırı davranan sürücülere 23. madde gereğince ceza uygulanır. Muayenesiz araçla trafiğe çıkma: Motorlu araçların muayenelerinin zorunlu olduğu halde muayenesiz olarak trafiğe çıkan araç sahiplerine 34. madde uyarınca ceza verilir. Cezalar, idari para cezası, ceza puanı, ehliyete el konulması gibi çeşitli yaptırımları içerebilir.

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki fark nedir?

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam ve Amaç: Karayolları Trafik Kanunu, trafik düzeni, güvenliği ve trafikle ilgili genel kuralları belirlerken, Karayolları Trafik Yönetmeliği bu kanun hükümlerinin detaylı uygulamalarını ve usullerini düzenler. 2. Madde Sayısı: Karayolları Trafik Kanunu 138 asıl madde ve 9 geçici maddeden oluşurken, Karayolları Trafik Yönetmeliği 12 kısım, 182 asıl, 3 ek ve 11 geçici maddeden oluşur. 3. İçerik: Kanun, ceza maddeleri ve trafik işaretlerini genel hatlarıyla tanımlarken, yönetmelik bu maddelerin daha ayrıntılı açıklamalarını ve trafikle ilgili diğer spesifik konuları (araç tescili, teknik durumlar, muayeneler vb.) kapsar.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezaları hangi kurum tarafından verilir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezaları, ilgili kamu kurum ve kuruluşunun en üst amiri tarafından verilir. Bu yetki genellikle Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı personeline aittir.