• Buradasın

    1982 Anayasası 175 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1982 Anayasası'nın 175. maddesi, anayasanın değiştirilmesi ile ilgilidir 15:
    Bu maddeye göre:
    1. Anayasanın değiştirilmesi teklifi, Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az üçte biri tarafından yazıyla yapılabilir 1.
    2. Değişiklik teklifi, Genel Kurulda iki defa görüşülür ve kabul edilmesi için Meclisin üye tamsayısının beşte üç çoğunluğunun gizli oyuyla karar alınması gerekir 1.
    3. Değişiklik teklifi, kanunların görüşülmesi ve kabulü hakkındaki diğer hükümlere tabidir 1.
    4. Cumhurbaşkanı, anayasa değişikliklerine ilişkin kanunları bir daha görüşülmek üzere Türkiye Büyük Millet Meclisine geri gönderebilir 15.
    5. Meclis, geri gönderilen kanunu, üye tamsayısının üçte iki çoğunluğu ile aynen kabul ederse, Cumhurbaşkanı bu kanunu halkoyuna sunabilir 15.
    6. Halkoyuna sunulan anayasa değişikliklerinin yürürlüğe girmesi için, halkoylamasında kullanılan geçerli oyların yarısından çoğunun kabul oyu olması gerekir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anayasa kanunu nedir?

    Anayasa kanunu, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nı ifade eder. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 2709 sayılı kanunla düzenlenmiş olup, 18/10/1982 tarihinde kabul edilmiş ve 9/11/1982 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Anayasanın bazı temel maddeleri şunlardır: Devletin şekli. Cumhuriyetin nitelikleri. Devletin bütünlüğü. Değiştirilemeyecek hükümler.

    Anayasanın 174 ve 175 maddeleri nelerdir?

    Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 174. ve 175. maddeleri hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Anayasa'nın bazı önemli maddeleri şunlardır: Madde 42: Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Madde 43: Kıyılar, Devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. Madde 22: Haberleşmenin gizliliği esastır. Madde 48: Herkes, dilediği alanda çalışma ve sözleşme hürriyetlerine sahiptir. Anayasa'nın tüm maddelerine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: anayasa.gov.tr; mevzuat.gov.tr; strateji.afsu.edu.tr.

    Anayasa ve kanun arasındaki fark nedir?

    Anayasa ve kanun arasındaki temel farklar şunlardır: Anayasa, en üst hukuk belgesidir. Kanunlar, anayasaya dayanarak çıkarılan düzenlemelerdir. Anayasa, toplumun temel değerlerini ve haklarını korurken, kanunlar daha spesifik konulara ve günlük yaşama yönelik düzenlemeler yapar.

    1961 ve 1982 anayasa arasındaki farklar nelerdir?

    1961 ve 1982 anayasaları arasındaki bazı farklar: İnsan hakları odağı: 1961 anayasası insan haklarına dayalı bir milli anayasa iken, 1982 anayasası insan haklarına saygılı bir anayasadır. Devlet şekli: 1961 anayasasında "devlet şeklinin cumhuriyet olduğu" hükmü değiştirilemezken, 1982 anayasasında "cumhuriyetin nitelikleri" kısmında "milli" ifadesi çıkarılmıştır. Yürütme görevi: 1961 anayasasında yürütme görevi, kanunlar çerçevesinde cumhurbaşkanı ve bakanlar kurulu tarafından yerine getirilirken, 1982 anayasasında yürütme yetkisi ve görevi, cumhurbaşkanı ve bakanlar kurulu tarafından anayasaya ve kanunlara uygun olarak kullanılır. Eşitlik: 1961 anayasasında herkes, kanun önünde dil, ırk, cinsiyet gibi ayrımlar gözetilmeksizin eşittir ve imtiyaz tanınamazken, 1982 anayasasında temel hak ve hürriyetler, kişinin topluma, ailesine ve diğer kişilere karşı ödev ve sorumluluklarını da içerir. Çalışma hakkı: 1961 anayasasında çalışma herkesin hakkı ve ödevi iken, 1982 anayasasında devletin, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek için gerekli tedbirleri alması belirtilmiştir. Kanunların yayınlanması: 1982 anayasasında cumhurbaşkanı, Türkiye Büyük Millet Meclisince kabul edilen kanunları 15 gün içinde yayımlar. Ayrıca, 1961 anayasası seçilmişlerin demokratik rejimi yozlaştırmasını engellemeyi amaçlarken, 1982 anayasası daha çok otoriteyi ve yürütmenin güçlendirilmesini vurgulamıştır.

    1924 ve 1982 anayasası arasındaki farklar nelerdir?

    1924 ve 1982 anayasaları arasındaki bazı farklar şunlardır: Kuvvetler Ayrılığı: 1924 Anayasası'nda kuvvetler birliği ve görevler ayrılığı, 1982 Anayasası'nda ise yürütmenin hem yetki hem de görev olarak nitelendirilmesi sistemi kabul edilmiştir. Değişiklik Prosedürü: 1924 Anayasası'nda anayasanın değişikliği konusu ayrıntılı prosedürlere bağlanmışken, 1982 Anayasası'nda anayasa değişikliği Cumhurbaşkanlığı onayı şartına tabi tutulmuştur. Siyasi Partiler: 1924 Anayasası'nda siyasi partilerin yan kuruluşları yasaklanmamışken, 1982 Anayasası'nda siyasi partilerin kadın ve gençlik kolu gibi yan kuruluşlar oluşturması yasaklanmıştır. Seçim Dönemi: 1924 Anayasası'nda seçim dönemi 5 yıla çıkarılmamışken, 1982 Anayasası'nda seçim dönemi 5 yıla çıkarılmıştır. Yüksek Mahkemeler: 1924 Anayasası yüksek mahkemeleri düzenlememişken, 1982 Anayasası'nda Anayasa Mahkemesi kurulmuştur. Temel Haklar: 1982 Anayasası, 1961 Anayasası'na göre sosyo-ekonomik konulara daha az değinmiş ve haklarda sınırlamalara gitmiştir.

    1982 Anayasası Sayıştay'ın kuruluşu hangi madde ile düzenlenmiştir?

    1982 Anayasası'nda Sayıştay'ın kuruluşu, Üçüncü Kısmın Üçüncü bölümünde "Yargı" başlığı altında, 160. maddede düzenlenmiştir.

    1982 Anayasası ile getirilen kurumlar nelerdir?

    1982 Anayasası ile getirilen bazı kurumlar şunlardır: Cumhurbaşkanı Genel Sekreterliği. Devlet Denetleme Kurulu. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu. Yükseköğretim Kurulu. Üniversite rektörleri. Ayrıca, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıkarma yetkisi de 1982 Anayasası ile getirilmiştir.