Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
112 Acil Çağrı Merkezi'nde çalışan personellerden bazıları şunlardır:
- Çağrı alıcı 1. Çağrı merkezinde çağrıyı ilk karşılayan personeldir 1.
- Çağrı yönlendirici 1. Çağrı alıcıların sistem üzerinden göndermiş olduğu acil yardım taleplerini diğer birimlerle koordinasyon içerisinde kendi kurumunun imkânlarını kullanarak sevk ve koordine eden ve çağrı merkezinde kurumunu temsil için görevlendirilen uzman personeldir 1.
- Sağlık çağrı yönlendiricisi 1. Yönlendirilen ekibe ilişkin, çıkış, olay yerine ulaşma, olay yerinden ayrılma ve serbest hale dönme sürelerini bildirilen zamanda ve araç takip sisteminden gözlemleyerek doğru ve eksiksiz kaydeden ve veri terminalinden eksiksiz girmesini sağlayan personeldir 1.
Ayrıca, 112 Acil Çağrı Merkezi'nde çalışan personellerin İçişleri Bakanlığı tarafından belirlenen bazı şartları taşıması gerekmektedir 23. Bu şartlardan bazıları şunlardır:
- Çağrı merkezi hizmetleri ön lisans bölümünden mezun olmak veya herhangi bir lisans bölümünden mezun olmak 23;
- Bakanlık tarafından yayınlanan ilanlarda sözlü veya yazılı sınav yapılacak ise sınavlara katılarak geçerli puan almak 23;
- 35 yaşını doldurmamış olmak 23;
- KPSS sınavından en az 60 almak 23;
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, adli sicil kaydının bulunmaması ve kamu haklarından mahrum kalmamak 23;
- Erkek adaylar için askerliğini yapmış olmak 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: