• Buradasın

    112 AÇM ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    112 Acil Çağrı Merkezi (AÇM), acil durumlarda vatandaşların itfaiye, jandarma, polis, sağlık, orman, sahil güvenlik ve AFAD ekiplerine tek bir numara üzerinden (112) ulaşmasını sağlar 14.
    112 AÇM'nin temel görevleri:
    • Çağrı işlemleri: Gelen çağrıların asılsız olup olmadığını değerlendirmek ve aciliyet durumuna göre doğru şekilde yönlendirmek 4.
    • Ekip sevki: Harita üzerinden acil müdahale ekiplerinin konumlarını anlık görüntüleyerek, olay yerine yönlendirilmesini sağlamak 14.
    Ayrıca, 112 AÇM'de istatistik takibi yapılarak vaka analizleri gerçekleştirilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    112 acil çalışanları hangi sisteme giriş yapıyor?

    112 acil çalışanlarının hangi sisteme giriş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde kullanılan bazı sistemler şunlardır: Yeni Nesil 112 Yazılımı. Coğrafi Bilgi Sistemleri. Araç Takip Sistemi. e-Çağrı (e-Call) Sistemi. Engelsiz 112 Uygulaması.

    112 ve 110 neden birleşti?

    112 ve 110 numaralarının birleşmesinin nedeni, acil yardım çağrılarının tek bir numaradan yapılmasını sağlayarak zaman ve kaynak israfını önlemek ve hizmet etkinliğini artırmaktır. Türkiye'de daha önce sağlık için 112, itfaiye için 110 gibi farklı kurumlara ait birçok acil çağrı numarası kullanılmaktaydı.

    112 acil SMS ihbarları nasıl yapılır?

    112 Acil Çağrı Merkezi'ne SMS ile ihbar yapmak için: 1. Cep telefonunun SMS kısmına ihbar ve şikayetle ilgili bilgiler yazılır. 2. Mesaj, 112'ye ücretsiz olarak gönderilir. İhbarda bulunurken dikkat edilmesi gerekenler: Mesajda konum veya açık adres, acil durumun ne olduğu ve detaylı bilgi gibi mümkün olduğunca fazla bilgi verilmelidir. Çağrı karşılayıcı, ek bilgi talep edebilir. Acil durumlarda telefonla arama, SMS göndermekten daha güvenilir ve hızlı bir seçenektir. SIM kartı olmayan telefonlardan SMS gönderilemez. SMS, hangi konumdan gönderilmişse o ilin 112 Acil Çağrı Merkezi'ne iletilir. Asılsız ihbarda bulunulması veya acil hatların gereksiz meşgul edilmesi halinde yasal işlem başlatılır.

    112 Acil çalışanları hangi programı kullanıyor?

    112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları, Autocomplete, GPS ve mobil uygulama gibi çeşitli programlar ve teknolojiler kullanmaktadır. Autocomplete: Acil durum yaşayan kişinin konumunu belirlemek için kullanılır. GPS: Cep telefonundan gelen çağrılarda, GSM istasyonlarından alınan konum bilgilerini kullanarak telefonun bulunduğu noktayı yaklaşık olarak hesaplar. Mobil Uygulama: İş emri olarak acil durum araç personellerinde bulunan mobil uygulamaya yönlendirilir. Ayrıca, 112 Acil Çağrı Merkezi'nde Başarsoft'un sağladığı harita ve coğrafi bilgi sistemleri de kullanılmaktadır.

    112 ve 174 neden aranır?

    112 ve 174 farklı amaçlarla aranır: 112: Türkiye'de ambulans, itfaiye, polis, jandarma gibi acil durum hizmetlerine ulaşmak için aranır. 174: Tarım ve Orman Bakanlığı'na bağlı Alo Gıda Hattı'dır. 174 numarası, daha önce yapılan bir ihbar veya şikayetle ilgili bilgi vermek, süreci bilgilendirmek veya denetim sonuçları hakkında geri dönüş yapmak için de arayabilir.

    112 ihbar hattı hangi durumlarda aranır?

    112 ihbar hattı, can ve mal kaybına neden olabilecek her türlü acil durumda aranır. 112 ihbar hattının aranması gereken durumlardan bazıları şunlardır: sağlık ile ilgili acil bir durum; her türlü şiddet anı; doğal afet; elektrik, su, doğalgaz arızaları. Ayrıca, konuşma ya da iletişim imkânı olmayan kişiler, 112'ye SMS (kısa mesaj) yoluyla da ihbarda bulunabilir.

    112 acil çalışanları hangi kanuna tabi?

    112 acil çalışanları, 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği'ne tabidir. Bu yönetmelik, 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28. ve 33. maddeleri ile 10/6/1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.