Buradasın
Kamu özgeçmişi nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu özgeçmişi hazırlarken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar:
- Kişisel bilgiler: Ad, soyad, iletişim bilgileri ve doğum tarihi gibi bilgiler özgeçmişin üst kısmında yer almalıdır 5.
- Fotoğraf: Güncel ve vesikalık tarzda bir fotoğraf eklenmelidir 5.
- Eğitim bilgileri: Mezun olunan okullar, mezuniyet tarihleri ve dereceler listelenmelidir 25.
- İş deneyimi: Çalışılan kurumların adı, pozisyon, çalışma tarihleri, görev ve sorumluluklar belirtilmelidir 125.
- Sertifikalar ve belgeler: Alınan sertifikalar, uzmanlık belgeleri ve eğitimler eklenmelidir 25.
- Yabancı dil ve bilgisayar bilgisi: YDS gibi sınavlardan alınan puanlar ve kullanılan bilgisayar programları yazılmalıdır 5.
- Referanslar: Önceki iş yerlerinden veya akademik çevreden alınan referanslar eklenmelidir 25.
- Dil ve format: Resmi ve profesyonel bir dil kullanılmalı, dilbilgisi ve yazım hatalarından kaçınılmalıdır 25.
- Uzunluk: Özgeçmiş A4 sayfasını aşmamalı, zorunlu hallerde iki sayfayı kaplayabilir 3.
Örnekler ve şablonlar için aşağıdaki siteler kullanılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: