Buradasın
İtiraz karşılama teknikleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İtiraz karşılama tekniklerinden bazıları şunlardır:
- Gerçek itiraz tavrı için 1. Çözüme yönelik bir karşılık verilmelidir 1.
- Kayıtsız davranış tavrı için 1. Kapalı uçlu sorularla müşteri ihtiyacı açığa çıkarılmalı ve en yakın görüşme için aynı soru tekniği ile ortam hazırlanmalıdır 1.
- Şüpheli yaklaşım tarzı için 1. Şüphe duyulan konu için olgu ve belge düzeyinde kanıt sunulmalıdır 1.
- Fiyat itirazları için 4. Ürün ya da hizmetin kalitesi ve uzun ömrü vurgulanarak fiyat savunması yapılabilir 4.
- Rekabet itirazları için 4. Rakip firmanın sözleşmesinin bitiş tarihi ve cayma bedeli gibi bilgiler edinilerek iş birliği fırsatı yaratılabilir 4.
- Yetki itirazları için 4. Satış sürecine başlamadan önce firmanın yetkilileri araştırılarak doğru yetkiliyle iletişime geçilmelidir 4.
- İhtiyaç ve uyum itirazları için 4. Müşterinin ürünle ne zaman ilgileneceği sorulabilir, net bir cevap alınamazsa 3-5 ay sonra tekrar iletişime geçilebilir 4.
İtiraz karşılama teknikleri, satış sürecinin doğasına ve müşteri davranışlarına göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: