Buradasın
Yeni ürün geliştirmenin 7 adımı nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yeni ürün geliştirmenin 7 adımı şunlardır:
- Fikir Üretimi: Yeni ürün fikirleri sistematik olarak araştırılır ve birçok fikir üretilir 12.
- Fikir Taraması: Üretilen fikirler, takip edilmeye değer olanlar belirlenerek elenir 1.
- Konsept Geliştirme ve Test: Çekici fikirler, anlamlı tüketici terimleriyle belirtilen ürün konseptlerine dönüştürülür ve tüketiciler üzerinde test edilir 13.
- Pazarlama Stratejisi Geliştirme: Ürünün hedef pazarı, fiyat, dağıtım ve pazarlama bütçesi gibi unsurlar belirlenir 14.
- İş Analizi: Pazarlama stratejisi belirlendikten sonra, ürünün finansal ve ticari açıdan değerlendirilmesi yapılır 4.
- Ürün Geliştirme: Ar-Ge veya mühendislik, ürün konseptini fiziksel bir ürüne dönüştürür 14.
- Ticarileşme: Ürün piyasaya sürülür, üretim, reklam ve tanıtım için yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalınır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: