Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün geliştirme, yeni bir ürün yaratma veya mevcut bir ürünü daha iyi hale getirme sürecidir 4. Bu süreç, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak, pazardaki rekabet gücünü artırmak ve şirketin büyümesini sağlamak için yapılan stratejik bir çalışmadır 4. Ürün geliştirme sadece fiziksel ürünlerle sınırlı değildir; yazılım, hizmetler ve dijital çözümler gibi çeşitli alanlarda da uygulanabilir 4.
Ürün yenileme ise, mevcut bir ürünün güncellenmesi, rekabetinin güçlendirilmesi, pazar payının korunması gibi amaçlar ile geliştirilmesi anlamına gelir 1.
Ürün geliştirme süreci genellikle şu aşamalardan oluşur:
- Fikir üretme ve konsept geliştirme 45.
- Tasarım ve geliştirme 4.
- Test ve doğrulama 4.
- Lansman ve pazarlama 4.
Sürece ürün yöneticileri, mühendisler, geliştiriciler, tasarımcılar, pazarlama ve satış ekipleri gibi farklı paydaşlar dahil olur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: