• Gündem
  • Alışveriş
  • Finans
  • YaCevapYaCevap
  • Seyahat
  • Video
  • Görsel
  • Ana Sayfa
  • Teknoloji
  • Psikoloji ve İlişkiler
  • Bilim ve Eğitim
  • Yemek
  • Kültür ve Sanat
  • Filmler ve Diziler
  • Ekonomi ve FinansEkonomi ve Finans
  • Oyun
  • Spor
  • Güzellik ve Moda
  • Faydalı İpuçları
  • Otomobil
  • Hukuk
  • Seyahat
  • Hayvanlar ve doğa
  • Sağlık
  • Diğer
  • Buradasın
    • YaCevap ›
    • Ekonomi ve Finans ›

    Yap işlet devret modeliyle yapılan köprülerin devlete yükü ne kadar?

    • Hukuk
    • İnşaat
    • Ekonomi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan köprülerin devlete yükü her yıl artan bir şekilde devam etmektedir.
    • 2024 yılında bu projeler için öngörülen ödeme miktarı 163 milyar TL olarak belirlenmiştir 1.
    • 2025-2027 dönemi için ise müteahhitlere ödenecek garanti tutarı 328,7 milyar TL olarak öngörülmüştür 2.
    Bu ödemeler, döviz kurlarındaki artışlara paralel olarak her yıl daha da yükselmektedir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. karar.com
        1
      2. abcgazetesi.com.tr
        2
      3. dunya.com
        3
      4. yeniasya.com.tr
        4
      5. madeinturkeydergisi.com
        5
    • Köprülerin devlete maliyeti neden artıyor?

    • Yap-İşlet-Devret projeleri hangi köprülerde uygulanıyor?

    • Garanti tutarları nasıl belirleniyor?

    • Daha fazla bilgi

    Konuyla ilgili materyaller

    Çanakkale köprüsü 2034'te devlete geçecek mi?

    Evet, 1915 Çanakkale Köprüsü, 2034 yılında tamamen devlete geçecektir.
    • Hukuk
    • Ekonomi
    • Altyapı
    • Devlet
    5 kaynak

    Yap işlet devret modeli nasıl çalışır?

    Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli, altyapı projelerinin finansmanı, inşası, işletilmesi ve bakımının özel sektöre devredilerek gerçekleştirildiği bir iş modelidir. YİD modelinin çalışma prensibi şu aşamalardan oluşur: 1. Yap (Construction). 2. İşlet (Operation). 3. Devret (Transfer). Modelin hukuki altyapısı, proje finansmanı, risk dağılımı, devir-teslim süreçleri ve diğer detayları düzenleyen bir sözleşme ile belirlenir.
    • İşModeli
    • AltyapıProjeleri
    • ÖzelSektör
    • Finansman
    5 kaynak

    Yap işlet devret ve KÖİ aynı mı?

    Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli, Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) modelinin bir alt modelidir. KÖİ, kamu idareleri ile özel sektör girişimcilerinin risk ve kazanç paylaşımını esas alan ve genellikle uzun vadeli bir sözleşmeye dayanarak bir kamu hizmetini beraber yürüttükleri bir kamu hizmeti yürütme, satın alma ve finansman modelidir. Dolayısıyla, YİD ve KÖİ kavramları aynı anlama gelmez; ancak YİD, KÖİ'nin bir parçasıdır.
    • Hukuk
    • KamuHizmetleri
    5 kaynak

    Osmangazi köprüsünün devlete maliyeti ne kadar?

    Osmangazi Köprüsü'nün devlete maliyeti, 1,48 milyar dolardır. Köprünün yapım maliyeti, 2009 yılında 6,9 milyar dolar olarak tahmin edilmiş, ancak süreçteki değişiklikler ve güncellemeler ile 2019 yılında proje tamamlanıp açıldığında bu miktar 13,6 milyar dolara ulaşmıştır. Ayrıca, Osmangazi Köprüsü için verilen garanti tutarının, köprünün yapım maliyetini 10'a katladığı belirtilmiştir.
    • Ekonomi
    • Altyapı
    • Köprü
    • Maliyet
    5 kaynak

    Yap işlet devret tünelleri ne zaman devlete geçecek?

    Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen tünellerin devlete geçme tarihleri şu şekildedir: Göcek Tüneli: 31 Aralık 2025 tarihinden 20 Mayıs 2030 tarihine ertelendi. Ankara-Niğde Otoyolu: 2025 yılı. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu: 2030 yılı. Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolları: 2034 yılı. İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü: 2035 yılı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamasına göre, yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen otoyollar da 2028 yılından itibaren kamuya devredilecek.
    • Hukuk
    • İnşaat
    • Devlet
    • Altyapı
    5 kaynak
  • Yazeka nedir?
Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.
  • © 2025 Yandex
  • Gizlilik politikası
  • Kullanıcı sözleşmesi
  • Hata bildir
  • Şirket hakkında
{"2sdb0":{"state":{"logoProps":{"url":"https://yandex.com.tr"},"formProps":{"action":"https://yandex.com.tr/search","searchLabel":"Bul"},"services":{"activeItemId":"answers","items":[{"url":"https://yandex.com.tr/gundem/","title":"Gündem","id":"agenda"},{"url":"https://yandex.com.tr/shopping/","title":"Alışveriş","id":"shopping"},{"url":"https://yandex.com.tr/finance/","title":"Finans","id":"finance"},{"url":"https://yandex.com.tr/yacevap/","title":"YaCevap","id":"answers"},{"url":"https://yandex.com.tr/travel/","title":"Seyahat","id":"travel"},{"url":"https://yandex.com.tr/video/search?text=popüler+videolar","title":"Video","id":"video"},{"url":"https://yandex.com.tr/gorsel/","title":"Görsel","id":"images"}]},"userProps":{"loggedIn":false,"ariaLabel":"Menü","plus":false,"birthdayHat":false,"child":false,"dialogProps":{"host":"yandex.com.tr","lang":"tr","project":"neurolib","queryParams":{"exp_flags":"skin","preset":"oceania","utm_source":"portal-neurolib"},"retpath":"https%3A%2F%2Fyandex.com.tr%2Fyacevap%2Fc%2Fekonomi-ve-finans%2Fq%2Fyap-islet-devret-modeliyle-yapilan-koprulerin-devlete-yuku-ne-kadar-2576376827%3Flr%3D213%26ncrnd%3D41341","tld":"com.tr","platform":"desktop"},"className":"PortalHeader-User"},"suggestProps":{"selectors":{"form":".HeaderForm","input":".HeaderForm-Input","submit":".HeaderForm-Submit","clear":".HeaderForm-Clear","layout":".HeaderForm-InputWrapper"},"suggestUrl":"https://yandex.com.tr/suggest/suggest-ya.cgi?show_experiment=222&show_experiment=224","deleteUrl":"https://yandex.com.tr/suggest-delete-text?srv=web&text_to_delete=","suggestPlaceholder":"Yapay zeka ile bul","platform":"desktop","hideKeyboardOnScroll":false,"additionalFormClasses":["mini-suggest_theme_tile","mini-suggest_overlay_tile","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_prevent-empty_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_personal_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_rich_yes","mini-suggest_overlay_dark","mini-suggest_large_yes","mini-suggest_copy-fact_yes","mini-suggest_clipboard_yes","mini-suggest_turboapp_yes","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_affix_yes","mini-suggest_carousel_yes","mini-suggest_traffic_yes","mini-suggest_re-request_yes","mini-suggest_source_yes","mini-suggest_favicon_yes","mini-suggest_more","mini-suggest_long-fact_yes","mini-suggest_hide-keyboard_yes","mini-suggest_clear-on-submit_yes","mini-suggest_focus-on-change_yes","mini-suggest_short-fact_yes","mini-suggest_app_yes","mini-suggest_grouping_yes","mini-suggest_entity-suggest_yes","mini-suggest_redesigned-navs_yes","mini-suggest_title-multiline_yes","mini-suggest_type-icon-wrapped_yes","mini-suggest_fulltext-highlight_yes","mini-suggest_fulltext-insert_yes","mini-suggest_lines_multi"],"counter":{"service":"neurolib_com_tr_desktop","url":"//yandex.ru/clck/jclck","timeout":300,"params":{"dtype":"stred","pid":"0","cid":"2873"}},"noSubmit":false,"formAction":"https://yandex.com.tr/search","tld":"com.tr","suggestParams":{"srv":"serp_com_tr_desktop","wiz":"TrWth","yu":"5469406261757158907","lr":213,"uil":"tr","fact":1,"v":4,"use_verified":1,"safeclick":1,"skip_clickdaemon_host":1,"rich_nav":1,"verified_nav":1,"rich_phone":1,"use_favicon":1,"nav_favicon":1,"mt_wizard":1,"history":1,"nav_text":1,"maybe_ads":1,"icon":1,"hl":1,"n":10,"portal":1,"platform":"desktop","mob":0,"extend_fw":1,"suggest_entity_desktop":"1","entity_enrichment":"1","entity_max_count":"5"},"disableWebSuggest":false},"context":{"query":"","reqid":"1757158920980248-10853671023275937135-balancer-l7leveler-kubr-yp-sas-36-BAL","lr":"213","aliceDeeplink":"{\"text\":\"\"}"},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"2sdbw01-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header"},"2sdb1":{"state":{"links":[{"id":"main","url":"/yacevap","title":"Ana Sayfa","target":"_self"},{"id":"technologies","url":"/yacevap/c/teknoloji","title":"Teknoloji","target":"_self"},{"id":"psychology-and-relationships","url":"/yacevap/c/psikoloji-ve-iliskiler","title":"Psikoloji ve İlişkiler","target":"_self"},{"id":"science-and-education","url":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim","title":"Bilim ve Eğitim","target":"_self"},{"id":"food","url":"/yacevap/c/yemek","title":"Yemek","target":"_self"},{"id":"culture-and-art","url":"/yacevap/c/kultur-ve-sanat","title":"Kültür ve Sanat","target":"_self"},{"id":"tv-and-films","url":"/yacevap/c/filmler-ve-diziler","title":"Filmler ve Diziler","target":"_self"},{"id":"economics-and-finance","url":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","title":"Ekonomi ve Finans","target":"_self"},{"id":"games","url":"/yacevap/c/oyun","title":"Oyun","target":"_self"},{"id":"sport","url":"/yacevap/c/spor","title":"Spor","target":"_self"},{"id":"beauty-and-style","url":"/yacevap/c/guzellik-ve-moda","title":"Güzellik ve Moda","target":"_self"},{"id":"useful-tips","url":"/yacevap/c/faydali-ipuclari","title":"Faydalı İpuçları","target":"_self"},{"id":"auto","url":"/yacevap/c/otomobil","title":"Otomobil","target":"_self"},{"id":"law","url":"/yacevap/c/hukuk","title":"Hukuk","target":"_self"},{"id":"travel","url":"/yacevap/c/seyahat","title":"Seyahat","target":"_self"},{"id":"animals-and-nature","url":"/yacevap/c/hayvanlar-ve-doga","title":"Hayvanlar ve doğa","target":"_self"},{"id":"health","url":"/yacevap/c/saglik","title":"Sağlık","target":"_self"},{"id":"other","url":"/yacevap/c/diger","title":"Diğer","target":"_self"}],"activeLinkId":"economics-and-finance","title":"Kategoriler","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"2sdbw02-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header-categories"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header-categories"},"2sdb2":{"state":{"tld":"com.tr","markdown":"**Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan köprülerin devlete yükü** her yıl artan bir şekilde devam etmektedir.\n\n- **2024 yılında** bu projeler için öngörülen ödeme miktarı **163 milyar TL** olarak belirlenmiştir [```1```](https://www.karar.com/ekonomi-haberleri/yap-islet-devret-modelinde-rekor-odeme-2024te-163-milyar-tl-1838524).\n- **2025-2027 dönemi** için ise müteahhitlere ödenecek garanti tutarı **328,7 milyar TL** olarak öngörülmüştür [```2```](https://abcgazetesi.com.tr/yap-islet-devret-kapsamindaki-kopru-ve-otoyollar-icin-muteahhitlere-3287-milyar-tl-odenec-768426).\n\nBu ödemeler, döviz kurlarındaki artışlara paralel olarak her yıl daha da yükselmektedir [```5```](https://www.madeinturkeydergisi.com/yap-islet-devret-projelerinin-hazineye-yuku/).","sources":[{"sourceId":1,"url":"https://www.karar.com/ekonomi-haberleri/yap-islet-devret-modelinde-rekor-odeme-2024te-163-milyar-tl-1838524","title":"Yap-İşlet-Devret Modelinde Rekor Ödeme: 2024'te 163...","shownUrl":"https://www.karar.com/ekonomi-haberleri/yap-islet-devret-modelinde-rekor-odeme-2024te-163-milyar-tl-1838524","rel":"nofollow"},{"sourceId":2,"url":"https://abcgazetesi.com.tr/yap-islet-devret-kapsamindaki-kopru-ve-otoyollar-icin-muteahhitlere-3287-milyar-tl-odenec-768426","title":"Yap-İşlet-Devret Kapsamındaki Köprü ve Otoyollar İçin...","shownUrl":"https://abcgazetesi.com.tr/yap-islet-devret-kapsamindaki-kopru-ve-otoyollar-icin-muteahhitlere-3287-milyar-tl-odenec-768426","rel":"nofollow"},{"sourceId":3,"url":"https://www.dunya.com/ekonomi/chpli-yavuzyilmaz-kopru-tunel-ve-otoyollar-devletin-odeyecegi-fark-tutari-yukseldi-haberi-770170","title":"CHP’li Yavuzyılmaz: Köprü, Tünel ve Otoyollar… Devletin...","shownUrl":"https://www.dunya.com/ekonomi/chpli-yavuzyilmaz-kopru-tunel-ve-otoyollar-devletin-odeyecegi-fark-tutari-yukseldi-haberi-770170","rel":"nofollow"},{"sourceId":4,"url":"https://www.yeniasya.com.tr/gundem/yollarda-yap-islet-devret-yuku_594320","title":"Yollarda ‘Yap-İşlet-Devret’ Yükü - YENİ ASYA","shownUrl":"https://www.yeniasya.com.tr/gundem/yollarda-yap-islet-devret-yuku_594320","rel":"nofollow"},{"sourceId":5,"url":"https://www.madeinturkeydergisi.com/yap-islet-devret-projelerinin-hazineye-yuku/","title":"Yap işlet devret projelerinin hazineye yükü...","shownUrl":"https://www.madeinturkeydergisi.com/yap-islet-devret-projelerinin-hazineye-yuku/","rel":"nofollow"}],"isHermione":false,"headerProps":{"header":"Yap işlet devret modeliyle yapılan köprülerin devlete yükü ne kadar?","homeUrl":"/yacevap","categoryUrl":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","categoryTitle":"Ekonomi ve Finans","canUseNativeShare":false,"tags":[{"href":"/yacevap/t/hukuk","text":"Hukuk"},{"href":"/yacevap/t/insaat","text":"İnşaat"},{"href":"/yacevap/t/ekonomi","text":"Ekonomi"}],"extralinksItems":[{"variant":"reportFeedback","reportFeedback":{"feature":"YazekaAnswers","title":"Bu yanıtta yanlış olan ne?","checkBoxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]}}]},"suggestProps":{"suggestItems":[{"id":0,"text":"Köprülerin devlete maliyeti neden artıyor?","url":"/search?text=K%C3%B6pr%C3%BClerin+devlete+maliyeti+neden+art%C4%B1yor%3F&promo=force_neuro"},{"id":1,"text":"Yap-İşlet-Devret projeleri hangi köprülerde uygulanıyor?","url":"/search?text=Yap-%C4%B0%C5%9Flet-Devret+projeleri+hangi+k%C3%B6pr%C3%BClerde+uygulan%C4%B1yor%3F&promo=force_neuro"},{"id":2,"text":"Garanti tutarları nasıl belirleniyor?","url":"/search?text=Yap+i%C5%9Flet+devret+k%C3%B6pr%C3%BC+garanti+tutar%C4%B1+nas%C4%B1l+belirlenir%3F&promo=force_neuro"},{"id":-1,"url":"/search?text=Yap+i%C5%9Flet+devret+modeliyle+yap%C4%B1lan+k%C3%B6pr%C3%BClerin+devlete+y%C3%BCk%C3%BC+ne+kadar%3F&promo=force_neuro","text":"Daha fazla bilgi"}]},"feedbackProps":{"feature":"YazekaAnswers","baseProps":{"metaFields":{"yandexuid":"5469406261757158907","reqid":"1757158920980248-10853671023275937135-balancer-l7leveler-kubr-yp-sas-36-BAL"}},"positiveCheckboxLabels":[{"value":"Yanıtı çok beğendim"},{"value":"Yanıtta gerekli bilgiler var"},{"value":"Kolay anlaşılır"},{"value":"Diğer"}],"negativeCheckboxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]},"dialogStoreProps":{"baseUrl":"","baseUrlWs":""},"globalStoreProps":{"imageBackendUrl":"https://yandex.com.tr/images-apphost/image-download?cbird=171","query":"","retina":false,"avatarId":"0","isHermione":false,"isMacOS":false,"tld":"com.tr","isEmbeddedFuturis":false,"isLoggedIn":false,"brand":"yazeka","reqId":"1757158920980248-10853671023275937135-balancer-l7leveler-kubr-yp-sas-36-BAL","device":{"isIOS":false,"platform":"desktop"}},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"2sdbw03-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"question"},"2sdb3":{"state":{"relatedMaterials":[{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://cabistanbul.com/tr/post/1915canakkale-koprusu?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.trakyagezi.com/bogaza-yakut-gerdanlik-1915-canakkale-koprusu/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.yenicaggazetesi.com.tr/bakan-karaismailoglu-acikladi-canakkale-koprusu-daha-acilmadan-muteahhitler-paralarina-para-katti-512071h.htm?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.cumhuriyet.com.tr/ekonomi/bakan-uraloglu-tasarruf-dedi-cumhuriyet-gercekleri-ortaya-cikardi-2310551?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.wikipedia.tr-tr.nina.az/%C3%87anakkale_K%C3%B6pr%C3%BCs%C3%BC.html?size=16&stub=1"],"header":"Çanakkale köprüsü 2034'te devlete geçecek mi?","teaser":"Evet, 1915 Çanakkale Köprüsü, 2034 yılında tamamen devlete geçecektir.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/canakkale-koprusu-2034-te-devlete-gececek-mi-3758360967","tags":[{"href":"/yacevap/t/hukuk","text":"Hukuk"},{"href":"/yacevap/t/ekonomi","text":"Ekonomi"},{"href":"/yacevap/t/altyapi","text":"Altyapı"},{"href":"/yacevap/t/devlet","text":"Devlet"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://tolunayugur.com/yap-islet-devret-modeli-ve-hukuki-altyapisi/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://sksinsaat.com.tr/yap-islet-devret-insaat-projeleri/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.seasidecar.com/blog/115-big-yap-islet-devret-modeli-nedir-big-br?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.ticarihayat.com/yap-islet-devret-yid-modeli-nedir?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.kalkinmakutuphanesi.gov.tr/assets/upload/dosyalar/yap-islet-devret-modeli.pdf?size=16&stub=1"],"header":"Yap işlet devret modeli nasıl çalışır?","teaser":"Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli, altyapı projelerinin finansmanı, inşası, işletilmesi ve bakımının özel sektöre devredilerek gerçekleştirildiği bir iş modelidir. YİD modelinin çalışma prensibi şu aşamalardan oluşur: 1. Yap (Construction). 2. İşlet (Operation). 3. Devret (Transfer). Modelin hukuki altyapısı, proje finansmanı, risk dağılımı, devir-teslim süreçleri ve diğer detayları düzenleyen bir sözleşme ile belirlenir.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/yap-islet-devret-modeli-nasil-calisir-2560412874","tags":[{"href":"/yacevap/t/ismodeli","text":"İşModeli"},{"href":"/yacevap/t/altyapiprojeleri","text":"AltyapıProjeleri"},{"href":"/yacevap/t/ozelsektor","text":"ÖzelSektör"},{"href":"/yacevap/t/finansman","text":"Finansman"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/07/20150708-12.htm?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://insapedia.com/insaat-sozlesmesi-turleri/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1869626?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://gunayerdogan.com.tr/turkiyede-kamu-ozel-is-birlikleri-koi/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.researchgate.net/publication/336795977_Yerel_Yonetimlerde_Kamu_Ozel_Isbirligi_KOI_Uygulamalarinin_iki_Yonu_Avantajlar_ve_Dezavantajlar?size=16&stub=1"],"header":"Yap işlet devret ve KÖİ aynı mı?","teaser":"Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli, Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) modelinin bir alt modelidir. KÖİ, kamu idareleri ile özel sektör girişimcilerinin risk ve kazanç paylaşımını esas alan ve genellikle uzun vadeli bir sözleşmeye dayanarak bir kamu hizmetini beraber yürüttükleri bir kamu hizmeti yürütme, satın alma ve finansman modelidir. Dolayısıyla, YİD ve KÖİ kavramları aynı anlama gelmez; ancak YİD, KÖİ'nin bir parçasıdır.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/yap-islet-devret-ve-koi-ayni-mi-3971141768","tags":[{"href":"/yacevap/t/hukuk","text":"Hukuk"},{"href":"/yacevap/t/kamuhizmetleri","text":"KamuHizmetleri"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.gazetepencere.com/gundem/osmangazi-koprusune-15-milyar-dolarlik-fatura-hazinenin-odemeleri-artiyor-647912h?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.yenicaggazetesi.com.tr/gecis-garantisi-icin-1-milyar-275-milyon-dolar-odendi-osmangazi-koprusu-nun-maliyeti-1-milyar-418-milyon-dolar-572902h.htm?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Otoyollar/OtoyolKopruUcret/2025Gecis_Ucret/OSMANGAZ%C4%B0%20K%C3%96PR%C3%9CS%C3%9C_TUR_13.01.2025.pdf?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.garenta.com.tr/blog/arac-rehberi/kopru-otoyol-gecis-ucretleri?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.enuygun.com/bilgi/kopru-ve-otoban-ucretleri/?size=16&stub=1"],"header":"Osmangazi köprüsünün devlete maliyeti ne kadar?","teaser":"Osmangazi Köprüsü'nün devlete maliyeti, 1,48 milyar dolardır. Köprünün yapım maliyeti, 2009 yılında 6,9 milyar dolar olarak tahmin edilmiş, ancak süreçteki değişiklikler ve güncellemeler ile 2019 yılında proje tamamlanıp açıldığında bu miktar 13,6 milyar dolara ulaşmıştır. Ayrıca, Osmangazi Köprüsü için verilen garanti tutarının, köprünün yapım maliyetini 10'a katladığı belirtilmiştir.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/osmangazi-koprusunun-devlete-maliyeti-ne-kadar-517692007","tags":[{"href":"/yacevap/t/ekonomi","text":"Ekonomi"},{"href":"/yacevap/t/altyapi","text":"Altyapı"},{"href":"/yacevap/t/kopru","text":"Köprü"},{"href":"/yacevap/t/maliyet","text":"Maliyet"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://mugladevrim.com.tr/haberler/mugla-haberleri/girgin--tunelin-2025-sonunda-devlete-devredilmesi-gerekiyor-?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://kronos38.news/osmangazi-koprusunun-isletmesi-2035de-devlete-gececek/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.sozcu.com.tr/deli-dumrul-yapti-isletti-devretmiyor-p132205?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.gazeteduvar.com.tr/yap-islet-devret-hep-sirketler-kazaniyor-galeri-1558923?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://kureselakdeniz.com/haber-iste-8-maddede-turkiyenin-yap-islet-devret-modeli-gercegi-2069?size=16&stub=1"],"header":"Yap işlet devret tünelleri ne zaman devlete geçecek?","teaser":"Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen tünellerin devlete geçme tarihleri şu şekildedir: Göcek Tüneli: 31 Aralık 2025 tarihinden 20 Mayıs 2030 tarihine ertelendi. Ankara-Niğde Otoyolu: 2025 yılı. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu: 2030 yılı. Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolları: 2034 yılı. İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü: 2035 yılı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamasına göre, yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen otoyollar da 2028 yılından itibaren kamuya devredilecek.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/yap-islet-devret-tunelleri-ne-zaman-devlete-gececek-2417913113","tags":[{"href":"/yacevap/t/hukuk","text":"Hukuk"},{"href":"/yacevap/t/insaat","text":"İnşaat"},{"href":"/yacevap/t/devlet","text":"Devlet"},{"href":"/yacevap/t/altyapi","text":"Altyapı"}]}],"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"2sdbw04-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"related"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"related"},"2sdb4":{"state":{"tld":"com.tr","isIos":false,"isQuestionPage":true,"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"2sdbw05-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"ask_question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"ask_question"},"2sdb5":{"state":{"generalLinks":[{"id":"privacy-policy","text":"Gizlilik politikası","url":"https://yandex.com.tr/legal/privacy_policy/"},{"id":"terms-of-service","text":"Kullanıcı sözleşmesi","url":"https://yandex.com.tr/legal/tos/"},{"id":"report-error","text":"Hata bildir","url":"https://forms.yandex.com.tr/surveys/13748122.01a6645a1ef15703c9b82a7b6c521932ddc0e3f7/"},{"id":"about-company","text":"Şirket hakkında","url":"https://yandex.com.tr/project/portal/contacts/"}],"copyright":{"url":"https://yandex.com.tr","currentYear":2025},"socialLinks":[{"url":"https://www.tiktok.com/@yandex.turkiye","type":"tiktok","title":"TikTok"},{"url":"https://www.youtube.com/@YandexTurkiye","type":"youtube","title":"Youtube"},{"url":"https://www.facebook.com/YandexComTr","type":"facebook","title":"Facebook"},{"url":"https://www.instagram.com/yandex__turkiye/","type":"instagram","title":"Instagram"},{"url":"https://x.com/yndxturkiye","type":"x","title":"X"}],"categoriesLink":[],"disclaimer":"Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"2sdbw06-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"footer"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"footer"}}