Buradasın
Yap işlet devret modeliyle yapılan köprülerin devlete yükü ne kadar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan köprülerin devlete yükü, döviz kuru üzerinden verilen garantiler nedeniyle Hazine’nin şirketlere yaptığı yüksek ödemeler şeklinde ortaya çıkmaktadır 13.
Bazı örnekler:
- Osmangazi Köprüsü: Geçiş ücreti 795 TL kalırken, Hazine araç başına 1.295 TL fark ödüyor 13.
- Çanakkale Köprüsü: Geçiş ücreti 795 TL olmasına rağmen, Hazine araç başına 75 TL daha ödeyerek toplam geçiş ücretini 975 TL’ye çıkarıyor 13.
- Avrasya Tüneli: Geçiş ücreti 225 TL olarak uygulanırken, Hazine araç başına 41 TL ilave ödeme yapıyor 13.
- Yavuz Sultan Selim Köprüsü: Geçiş ücreti 80 TL iken, Hazine her geçiş için şirkete 148 TL daha ödüyor 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: