• Buradasın

    Ticari defterlere ilişkin tebliğ md 16 nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ madde 16, yönetim kurulu karar defteri, yevmiye defteri, envanter defteri ve defteri kebirin yeterli yaprakları bulunması halinde, yeni hesap döneminin ilk ayı içerisinde onay yenilemek suretiyle kullanılmaya devam edilebileceğini düzenler 124.
    Onay yenilemede dikkat edilmesi gerekenler:
    • Defterlerin türü değiştirilemez 14.
    • Kapanış onayına tabi defterlerde, son kaydın altına "Görülmüştür" ibaresinin yanında, onay yenileme kısmında belirli bilgilerin yer alması zorunludur 14.
    Bu tebliğ, 19 Aralık 2012 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanmıştır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-deftere geçmeyen ticari defterleri nasıl tutar?

    Elektronik deftere (e-defter) geçmeyen ticari defterlerin nasıl tutulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren, defterlerini elektronik ortamda tutmak zorunda olan şirketler, en geç iki ay içinde noter aracılığıyla fiziki defterlerine kapanış onayı yaptırmalıdır. Kapanış onayında noter, aşağıdaki işlemleri yapar: Defterin kapanışının elektronik deftere geçiş amacıyla yapıldığını belirtir. İşlemin yapıldığı tarih ve sayıyı fiziki deftere şerh olarak işler. Elektronik deftere geçiş yapan şirketler, pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı müzakere defteri gibi tüm defterlerini elektronik ortamda tutmak zorundadır. Elektronik deftere geçiş zorunluluğu bulunmayan şirketler ise, dernek, vakıf, sendika, oda, birlik, federasyon, konfederasyon gibi mükellefler ile kurumlar vergisinden muaf olan kooperatifleri kapsar.

    Davalının ticari defterlerinde kayıtlı olmayan ödemeler ne demek?

    Davalının ticari defterlerinde kayıtlı olmayan ödemeler, yapılan ödemelerin davalının ticari defterlerine işlenmemiş veya kaydedilmemiş olduğunu ifade eder. Bu durum, aşağıdaki yasal düzenlemelere göre değerlendirilebilir: 818 sayılı Borçlar Kanunu'nun 85. ve 86. maddeleri. HMK 222/4 maddesi. Bu nedenle, davalının ticari defterlerinde kayıtlı olmayan ödemeler, genellikle davacı lehine bir delil olarak değerlendirilebilir.

    Ticari defterler hangi hallerde delil olur?

    Ticari defterler, aşağıdaki hallerde delil olarak kabul edilir: Uyuşmazlığın ticari bir iş olması. Tarafların tacir olması. Defterlerin kanuna uygun tutulması. Karşı tarafın defterlerinin uygun olmaması. Kayıtların birbirini doğrulaması. Bu şartlara uygun olarak tutulan ticari defter kayıtları, sahibi ve halefleri lehine delil olarak kabul edilir.

    2 sınıf tacirler hangi esasa göre defter tutar?

    İkinci sınıf tacirler, işletme hesabı esasına göre defter tutarlar.