• Buradasın

    Tediye gider olarak muhasebeleştirilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, tediye (ödeme) gider olarak muhasebeleştirilir 23.
    Tediye makbuzu, işletmenin kasasından çıkan paraların hangi nedenlerle ödendiğini ve hangi hesaplara borç kaydedileceğini gösteren bir belgedir ve bu nedenle muhasebe kayıtlarına gider kalemleri ve ödeme yapılan hesaplar altında yansıtılır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Brüt ücret muhasebe kaydı hangi hesapta izlenir?

    Brüt ücret muhasebe kaydı, çalışanın departmanına göre farklı hesaplarda izlenir. Genel yönetim departmanında çalışan personellerin brüt ücretleri, "770 Genel Yönetim Giderleri" hesabında izlenir. Üretim biriminde görev yapan çalışanların brüt ücretleri, "720 Direkt İşçilik Giderleri" hesabında izlenir. Pazarlama biriminde çalışan işçilerin brüt ücretleri ise "760 Pazarlama Satış ve Dağıtım Giderleri" hesabında takip edilir. Ayrıca, birden fazla departman olması durumunda; ücretler, departmanlara göre ayrı ayrı 730, 740, 760, 770 gibi hesaplarda kaydedilerek doğru maliyet çalışması yapılabilir.

    Maliyet muhasebesinde hangi hesaplar kullanılır?

    Maliyet muhasebesinde kullanılan bazı hesaplar şunlardır: Gider hesapları. Gider yansıtma hesapları. Fark hesapları. Maliyet hesapları, tek düzen hesap planında 7. grubu oluşturur. 7/A seçeneği. 7/B seçeneği. Bazı maliyet hesapları: 710 Direkt İlk Madde ve Malzeme Giderleri; 720 Direkt İşçilik Giderleri; 730 Genel Üretim Giderleri; 740 Hizmet Üretim Maliyeti; 750 Araştırma ve Geliştirme Giderleri; 760 Pazarlama, Satış ve Dağıtım Giderleri; 770 Genel Yönetim Giderleri; 780 Finansman Giderleri.

    Muhasebede alış gelir mi gider mi?

    Alış faturası, muhasebede gider olarak kaydedilir.

    Gelecek yıllara ait giderler muhasebe kaydı nasıl yapılır?

    Gelecek yıllara ait giderler muhasebe kaydı şu şekilde yapılır: 1. Peşin ödenen giderlerin kaydı: Gelecek yıllarla ilgili gider ve maliyet hesaplarına borç kaydedilecek olan peşin ödenen giderler, 280 Gelecek Yıllara Ait Giderler hesabının borcuna kaydedilir. 2. İlgili dönemlerde aktarma: İlgili hesap dönemlerinde, bu hesabın alacağı karşılığında dönen varlıklardaki 180 Gelecek Aylara Ait Giderler hesabına gerekli aktarmalar yapılır. Örnek kayıt: İşletmenin 05.09.2016 tarihinde 1 yıllık kira bedeli olan 12.000 TL'yi peşin ödemesi durumunda yapılacak kayıt: 770 Genel Yönetim Giderleri hesabına 1.250 TL borç, 180 Gelecek Aylara Ait Giderler hesabına 3.750 TL borç, 280 Gelecek Yıllara Ait Giderler hesabına 10.000 TL borç, 360 Ödenecek Vergi ve Fonlar hesabına 3.000 TL alacak, 102 Bankalar hesabına 12.000 TL alacak kaydedilir. Gelecek yıllara ait giderler, dönemsellik ilkesi gereği, giderin ait olduğu dönemde kaydedilmelidir.

    Muhasebe kodları personel giderleri nelerdir?

    Muhasebe kodlarında personel giderleri 7 ile başlayan bir kodla temsil edilir.

    Muhasebe hesap işleyişi nasıl yapılır?

    Muhasebe hesap işleyişi, bilanço hesapları ve gelir tablosu hesapları olmak üzere iki ana kategoride yapılır. Bilanço hesaplarının işleyişi: 1. Varlık hesapları: Dönen varlıklar ve duran varlıklar olarak ayrılır. 2. Kaynak hesapları: Kısa vadeli yabancı kaynaklar, uzun vadeli yabancı kaynaklar ve özkaynaklar olarak ayrılır. Gelir tablosu hesaplarının işleyişi: 1. Gelir hesapları: İşletmenin maddi değerini artıran işlemler gelir olarak kaydedilir. 2. Gider hesapları: İşletmenin maddi değerini azaltan işlemler gider olarak kaydedilir.

    Genel ve yönetim giderlerinin muhasebeleştirilmesi nasıl yapılır?

    Genel yönetim giderlerinin muhasebeleştirilmesi, Tekdüzen Hesap Planı'na göre genellikle "770 Genel Yönetim Giderleri" hesabı altında yapılır. Örnek muhasebe kaydı: Hesap Kodu: 770 GENEL YÖNETİM GİDERLERİ. Hesap Adı ve Alt Hesapları: 770.03 Banka İşlem Masrafları. Borç (TL): 100,00. Alacak (TL): 100,00. Açıklama: EFT işlemine ilişkin banka masrafı kesintisinin kaydı. Genel yönetim giderleri arasında kira, elektrik, su, doğalgaz, kırtasiye gibi ofis giderleri, dışardan sağlanan fayda ve hizmetler, yönetim personelinin maaşları ve vergi, resim, harçlar bulunur. Giderlerin doğru sınıflandırılması ve kaydedilmesi, karlılığı doğrudan etkilediğinden, bu işlemlerin bir mali müşavir tarafından doğru şekilde yapılması önerilir.