Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Gelecek yıllara ait giderler muhasebe kaydı iki aşamalı olarak yapılır:
- Ana gider kaydı: Peşin ödenen gelecek yıllara ait giderler, "Muhasebe Bilgileri" modülünde yer alan "Gider Ekle" ekranı üzerinden "Normal Alım" alış türü ve uygun gider kayıt türü seçilerek kaydedilir 1. "Dönemsellik İlkesi" alanında "Vardır" seçimi yapılır ve KDV hariç tutar sisteme girilir 1.
- İkincil kayıt: Ana gider kaydına ilişkin giderler, "Dönemsellik Gideri" belge türü seçilerek aynı ekran üzerinden kaydedilir 1. Bu aşamada, daha önce oluşturulan ana gider kaydına ait bilgiler otomatik olarak doldurulur ve kalan belge tutarı girilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: