Buradasın
Şube kapanış kararı nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Şube kapanış kararı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Yönetim Kurulu Kararı: Şube kapanış kararı, şirketin yönetim kurulu tarafından alınmalıdır 12.
- Noter Onayı: Alınan karar, noter huzurunda onaylatılmalıdır 1.
- MERSİS Girişi: Ticaret sicil ve vergi dairesi için MERSİS sistemine giriş yapılmalı ve "Terkin" bölümünden gerekli bilgiler girilmelidir 1.
- Ticaret Siciline Başvuru: Sistem tarafından verilen onay kodu ile birlikte ticaret sicil müdürlüğüne bir dilekçe yazılmalıdır 1.
- Onay ve Bildirim: Ticaret sicil müdürlüğü kapanışı onayladıktan sonra, barkodlu bir belge onayı gelir ve kayıtlı cep telefonuna bildirim gelir 1.
- Pos Cihazı İşlemleri: Yazarkasa pos cihazından son fişe ait tutanak alınmalı ve pos cihazı merkezi aranarak geçici kapama tutanağı ve cihazların ruhsatları için randevu alınmalıdır 1.
- Vergi Dairesine Bildirim: İnternet Vergi Dairesi üzerinden şube kapanış işlemleri vergi dairesine bildirilmelidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: