Buradasın
Stratejik marka yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Stratejik marka yönetimi, markanın değerini artırmak ve uzun vadeli başarıya ulaşmak için uygulanan bir süreçtir 25. Bu süreç dört ana aşamadan oluşur:
- Marka Konumlandırma: Markanın hedef kitle tarafından nasıl algılanacağını belirlemek ve benzersiz değer tekliflerini vurgulamak 24.
- Marka Pazarlaması: Belirlenen konumlandırma doğrultusunda marka mesajlarını çeşitli iletişim kanallarıyla hedef kitleye ulaştırmak 24.
- Marka Performansı ve Analizi: Marka pazarlaması uygulamalarının etkisini ölçmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmak 25.
- Marka Değeri: Marka için yeni değerler eklemek ve tüketici zihninde kalıcı yer edinmek 25.
Bu süreç, markanın kimliğini oluşturma, koruma ve geliştirme stratejilerini de içerir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: