Buradasın
Stratejik marka yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Stratejik marka yönetimi, bir markanın değerini uzun vadede artırmak için yapılan planlı ve bütüncül çalışmalardır 2. Bu süreç, marka kimliğinin oluşturulması, hedef kitlenin doğru analiz edilmesi, tutarlı iletişim stratejilerinin belirlenmesi ve müşteri deneyiminin markayla uyumlu hale getirilmesini kapsar 2.
Stratejik marka yönetiminin amaçları:
- Marka bilinirliğini artırmak 12.
- Müşteri sadakatini güçlendirmek 25.
- Rekabet avantajı sağlamak 25.
- Marka algısını geliştirerek satış gücünü artırmak 5.
Stratejik marka yönetimi süreci:
- Marka konumlandırma: Markanın pazarda benzersiz değerinin belirlenmesi 5.
- Plan hazırlama: Pazar ve rakip analizi yaparak uygulanacak stratejilerin belirlenmesi 15.
- Performans ölçümü: Stratejilerin etkinliğinin ölçülmesi ve yorumlanması 15.
- Değer artırma: Marka değerinin nasıl daha çok artırılacağının ve mevcut durumun nasıl korunacağının belirlenmesi 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: