Buradasın
Satın alma ve sözleşme yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satın alma, bir alıcı ile tedarikçi arasında yapılan, neyin satın alındığının, ne kadara mal olduğunun, ne zaman teslim edildiğinin ve bir şeyler ters giderse ne olacağının ayrıntılarını açıklayan yasal olarak bağlayıcı bir anlaşmadır 1.
Sözleşme yönetimi ise satın alınan mal veya hizmetlere dair yapılan sözleşmelerin baştan sona kadar etkili bir biçimde yönetilmesini içerir 4. Bu süreç, sözleşmenin oluşturulması, müzakereler, onaylar, değişiklikler, performans değerlendirmeleri ve sözleşmenin sonlandırılması gibi aşamaları kapsar 4.
Sözleşme yönetimi, riskleri azaltır, maliyetleri kontrol altında tutar ve projelerin başarısını artırır 5.
Satın alma ve sözleşme yönetimi, işletmelerin başarılı olabilmesi için hayati öneme sahiptir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: