Buradasın
Reklam yönetim planı nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklam yönetim planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedef kitle tanımı 25. Yaş, cinsiyet, coğrafi konum gibi demografik bilgilerin yanı sıra ilgi alanları, cihaz kullanımı ve medya tüketim alışkanlıkları gibi detaylı bilgilerle hedef kitleyi segmentlere ayırmak gerekir 25.
- Medya karması 2. Hem erişimi hem de etkiyi artırmak için doğru medya kanallarının seçilmesi önemlidir 2.
- Bütçe dağılımı 23. Bütçeyi sadece mecralara göre dağıtmak yeterli değildir; hedefe göre optimize edilmesi ve zamanlama stratejileriyle desteklenmesi gerekir 23.
- Reklam stratejisi 3. Reklamın amacı, markanın hedef kitlesine iletmek istediği ana fikir ve duygusal bağ üzerine kurulmalıdır 3.
- İçerik planı 3. Yılın belirli dönemlerinde yapılacak kampanya ve organik paylaşımların çeşitlerini belirleyerek içerik planı oluşturulmalıdır 3.
- Kampanya açıklaması 5. Kampanyanın amacı, şirketin girişimleriyle uyumu, çözeceği müşteri sorunları ve kampanya çıktıları 2-3 paragrafta açıklanmalıdır 5.
- Platform seçimi 5. Reklamların hangi platformlarda yayınlanacağı belirlenmeli ve her reklam için platform adı, reklam türü, açıklaması ve bütçesi detaylandırılmalıdır 5.
- Kampanya zamanlaması 5. Araştırma, hazırlık, içerik oluşturma, dağıtım gibi adımların zamanlaması planlanmalıdır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: