Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Referral marketing (referans pazarlaması), işletmelerin mevcut müşterilerini ürün veya hizmetlerini arkadaşlarına ve ailelerine tanıtmaya teşvik ederek yeni müşteriler kazandırmayı amaçlayan bir stratejidir 234.
Bu stratejinin bazı kullanım amaçları:
- Müşteri tabanını büyütmek 24. Referans yoluyla gelen müşteriler, genellikle daha güvenilir ve sadık olma eğilimindedir 24.
- Maliyetleri düşürmek 24. Geleneksel reklam yöntemlerine kıyasla daha düşük maliyetli bir müşteri edinme yöntemidir 24.
- Marka bilinirliğini artırmak 35. Sosyal medya ve internet üzerinden geniş bir kitleye ulaşarak marka bilinirliğini yükseltir 35.
- Müşteri sadakatini artırmak 45. Mevcut müşterilerin memnuniyetini artırarak uzun vadeli ilişkiler kurmayı sağlar 45.
- Organik trafiği artırmak 4. Referanslar, potansiyel müşterileri markaya yönlendirerek web sitesinin organik trafiğini artırır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: