Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marketing funnel, potansiyel müşterilerin bir ürün veya hizmeti keşfetme aşamalarını anlamak ve yönetmek için kullanılan bir modeldir 3.
Çalışma prensibi şu aşamalardan oluşur:
- Farkındalık: Bu aşamada, potansiyel müşteriler bir ürün veya hizmetin varlığından haberdar olurlar 23. Sosyal medya, reklamcılık ve içerik pazarlaması gibi çeşitli pazarlama kanalları kullanılarak farkındalık oluşturulur 2.
- İlgi: Farkındalık oluşturulan potansiyel müşteriler, ürün veya hizmeti değerlendirir ve daha fazla bilgi arar 23. İşletmeler, ürün özellikleri ve faydaları hakkında daha ayrıntılı bilgiler sağlar ve ücretsiz deneme veya web seminerleri gibi teşvikler sunar 2.
- Değerlendirme: Potansiyel müşteri, ürün veya hizmeti satın alma kararını verir 23. Özel indirimler veya promosyonlar gibi satın alma teşvik edici unsurlar bu aşamada devreye girer 2.
- Bağlılık: Müşteri, markanın sadık bir müşterisi haline gelir 23. İşletmeler, müşterileri tekrar satın almaya teşvik etmek için özel avantajlar veya ödüller sunar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: