Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama türleri genel olarak 18 ana kategoriye ayrılabilir 1:
- İçerik Pazarlaması: Yararlı içerikler üreterek hedef kitleyi çekme ve engagement sağlama 13.
- Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal medya platformları üzerinden ürün ve hizmetleri tanıtma 12.
- Doğrudan Pazarlama: Tüketicilerle aracı kullanmadan direkt iletişim kurma 2.
- Viral Pazarlama: Ürün veya hizmetin tanıtımını, kitlenin paylaşımlarına dayandırma 2.
- Gerilla Pazarlama: Geleneksel olmayan, yaratıcı ve düşük bütçeli pazarlama yöntemleri 23.
- Arama Motoru Pazarlaması (SEM): Web sitelerinin arama sonuçlarında öne çıkması için yapılan çalışmalar 24.
- Influencer Marketing: Takipçi sayısı yüksek kişilerin içerik üreterek bir marka veya ürün hakkında deneyimlerini paylaşma 23.
- Yerel Pazarlama: Belirli bir miktar ücret karşılığında saygın yayıncılara başvurarak ilgili içeriğin kendi web sitelerinde yayınlanması 2.
- Ürün Pazarlaması: Bir ürünün belirli bir pazarda tanıtılması ve müşterilere ulaştırılması 2.
- Etkinlik Pazarlaması: Ticaret fuarları, konferanslar ve webinarlar gibi etkinliklerde ürün veya hizmetleri tanıtma 15.
- Deneyimsel Pazarlama: Tüketicilerin markayla anlamlı bir şekilde etkileşimde bulunmalarını sağlayan etkinlikler düzenleme 1.
- Dış Mekan Pazarlaması (OOH): Billboardlar, otobüs durakları ve transit reklamlar gibi fiziksel alanlarda reklam yapma 1.
- Mobil Pazarlama: Tüketicilere akıllı telefonlar ve tabletler aracılığıyla kişiselleştirilmiş mesajlar gönderme 1.
- Baskı Pazarlaması: Dergiler, gazeteler, broşürler ve el ilanları gibi basılı materyaller kullanarak pazarlama 1.
- Affiliate Marketing: İşletmelerin, kendi ürünlerini tanıtan bağlı kuruluşlara komisyon ödemesi 4.
- Karşı Pazarlama: Markanın veya firmanın saldırıya maruz kaldığında karşılık verme çabaları 3.
- Kontrol Pazarlaması: Tüketicilerin bazı ürünlere olan talebinin bilinçli olarak azaltılması 3.
- Sosyal Pazarlama: Toplumun yararına olacak hizmet veya ürünleri tutundurma kampanyaları 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: