Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlamanın 7 temel kuralı, 7P olarak adlandırılan kavram çerçevesinde toplanmıştır 2:
- Ürün (Product) 13. Pazarlamada en temel unsurdur 2. Ürünün nitelikleri, özellikleri, markası, ambalajı ve kalitesi gibi faktörler, tüketici taleplerini karşılamada önemli bir rol oynar 2.
- Fiyat (Price) 13. Ürünün veya hizmetin satış değerini ifade eder 2. Fiyat belirlenirken maliyetler, rekabet, talep düzeyi, hedef kitlenin bütçesi gibi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır 2.
- Yer (Place) 13. Ürün veya hizmetin tüketiciye ulaştırıldığı fiziksel veya dijital mekanları ifade eder 2.
- Tutundurma (Promotion) 13. Ürünün bilinirliğini arttırmayı ve pazarda yer edinmesini sağlayan tanıtım faaliyetlerini kapsar 1.
- İnsanlar (People) 2. Hem şirket çalışanlarını hem de müşterileri ifade eder 2.
- Süreçler (Processes) 2. Ürün veya hizmetin sunumunda kullanılan işlemleri, yöntemleri ve sistemleri ifade eder 2.
- Fiziksel Kanıtlar (Physical Evidence) 2. Müşterilere ürün veya hizmetle ilgili güven veren somut unsurları ifade eder 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: