Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Evet, pazarlama sektöründe etik vardır.
Pazarlama etiği, pazarlama faaliyetlerinin ahlaki ve etik kurallara uygun bir şekilde yürütülmesini sağlar 2. Bu etik kurallar, aşağıdaki ilkeleri içerir:
- Doğruluk ve şeffaflık 23. Ürün veya hizmetler hakkında verilen bilgilerin doğru ve eksiksiz olması gerekir 13.
- Tüketici haklarına saygı 23. Tüketicilerin kişisel bilgileri, mahremiyetleri ve tercihlerine saygı gösterilmelidir 2.
- Adil rekabet 12. Rakiplerin haklarına saygı göstermek ve onları haksız rekabet yöntemleriyle zarar vermemek önemlidir 1.
- Sosyal duyarlılık 2. Pazarlama kampanyaları, toplumsal ve kültürel değerlere duyarlı olmalıdır 2.
Etik pazarlama, tüketici güvenini kazanmanın ve uzun vadede marka sadakatini artırmanın anahtarıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: