Buradasın
Organizasyon şemasının faydaları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Organizasyon şemasının faydaları şunlardır:
- Rollerin ve sorumlulukların belirlenmesi: Organizasyon şeması, rollerin ve sorumlulukların çoğaltılmasını önleyerek net bir yapı sunar 12.
- Daha iyi iletişim: Çalışanlar, kiminle iletişim kurmaları gerektiğini hızlıca belirleyebilir, bu da işbirliğini ve verimliliği artırır 13.
- Büyüme ve değişim planlaması: Organizasyonun büyümesini veya yeniden düzenlenmesini planlamak için kullanılabilir, mevcut yapıyı anlayarak iyileştirme alanlarını belirlemeye yardımcı olur 13.
- Karar alma süreçlerinin iyileştirilmesi: Yapı ve ilişkilere genel bir bakış sağlayarak liderlerin daha bilinçli kararlar almasını sağlar 13.
- Yeni çalışanların oryantasyonu: Yeni çalışanların şirket yapısını anlamalarına ve yetkileriyle birlikte kişileri tanımalarına yardımcı olur 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: