Buradasın
NPS ve CSAT farkı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
NPS (Net Promoter Score) ve CSAT (Customer Satisfaction) arasındaki temel farklar şunlardır:
- Amaç: CSAT, belirli bir ürün, hizmet veya deneyimdeki müşteri memnuniyetini ölçerken, NPS genel müşteri sadakati ve tavsiye olasılığını değerlendirir 12.
- Metodoloji: CSAT anketleri, müşterilerin memnuniyetlerini sayısal bir ölçekte (genellikle 1-5 veya 1-10) değerlendirmelerini içerir 23. NPS ise tek bir soru (0-10 ölçeğinde) ve yanıtları Promoters, Passives ve Detractors olarak kategorilendirme üzerine kuruludur 12.
- Zaman Çerçevesi: CSAT, kısa vadeli, işlemsel değerlendirmeler için uygundurken, NPS daha stratejik ve uzun vadeli bir metriktir 23.
- Eylemsel İçgörüler: CSAT anketleri, açık uçlu sorularla birlikte detaylı nitel veriler sağlar ve iyileştirilecek alanları belirlemeye yardımcı olur 1. NPS ise trendlere ve müşteri sadakatindeki değişimlere odaklanır, ancak belirli bir puanın arkasındaki nedenleri tam olarak açıklayamayabilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: