Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
NPS (Net Tavsiye Skoru) yüksek olduğunda şu durumlar gözlemlenebilir:
- Müşteri sadakati ve memnuniyeti artar 13. Müşteriler, markayı başkalarına tavsiye etme olasılığı yüksek olan sadık müşterilere dönüşür 13.
- Gelir artışı sağlanır 23. Memnun müşteriler, işletmeyi çevrelerine önererek yeni müşterilerin kazanılmasını ve müşteri yaşam boyu değerinin artmasını sağlar 23.
- Rekabet avantajı elde edilir 3. Yüksek NPS, işletmeye sektördeki rakipleriyle kıyaslama yapma ve güçlü yönlerini öne çıkarma imkanı tanır 3.
- Büyüme hızı artar 2. Destekçilerin sayısının artması, olumlu ağızdan ağıza iletişimle birlikte müşteri tutundurma ve yeni müşteri kazanımını hızlandırır 2.
NPS'nin yüksek olması için, müşteri geri bildirimlerinin derinlemesine analiz edilmesi, promotörlerin (tavsiye edenlerin) güçlendirilmesi, pasif müşterilerin memnun müşterilere dönüştürülmesi ve detraktörleri (eleştirenleri) kazanma gibi stratejiler uygulanabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: