Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mix analizi, satış gelirlerindeki değişimin ne kadarının fiyat, satış hacmi ve satılan ürünlerin karışımındaki değişikliklerden kaynaklandığını belirlemek için kullanılan bir yöntemdir 14. Bu analiz, birden fazla ürün veya hizmet sunan işletmeler için faydalıdır 4.
Mix analizinin üç bileşeni vardır:
- Fiyat (Price) 14. Ürün veya hizmetlerin satış fiyatı anlamına gelir 4. Fiyatlandırma stratejilerindeki değişiklikler, indirimler veya fiyat artışları geliri önemli ölçüde etkileyebilir 4.
- Hacim (Volume) 14. Satılan ürün veya hizmet miktarını ifade eder 4. Satış hacmindeki değişiklikler, mevsimsellik, talep veya promosyonel faaliyetlerden kaynaklanabilir 4.
- Karışım (Mix) 145. Satılan farklı ürünlerin oranıdır 4. Örneğin, bir araç yıkama işletmesi için, sunulan hizmetlerin oranı "dış yıkama %55, iç temizlik %10, tam hizmet %35" şeklinde olabilir 4. Ürün karışımındaki değişiklik, müşterilerin bir ürünü diğerine tercih etmesi veya yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi gibi durumlarda gerçekleşir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: