Mix analizi, ürün karışımının gelir üzerindeki etkisini değerlendirmek için yapılır. Mix analizi yapmak için gerekli veriler: her bir ürün için SKU, ürün grupları veya alt ürünler gibi en temel seviyelerde ürünler; cari ve önceki yıla ait gelir; cari ve önceki yıla ait miktarlar, yani satılan ürün sayısı. Mix analizi adımları: 1. Miktarların hesaplanması. - Önceki yıl için: Miktar PY = Miktar PY / TOPLAM(Miktar PY). - Cari yıl için: Miktar AC = Miktar AC / TOPLAM(Miktar AC). 2. Karışım etkisinin hesaplanması. - Karışım etkisi, tüm diğer değişikliklerin karışımdaki değişikliklere atfedilmesi varsayımına dayanır. - Formül: Karışım Etkisi = Toplam Gelir Değişimi - Fiyat Etkisi - Hacim Etkisi. Fiyat etkisi, hacim etkisi ve karışım etkisi formülleri de şu şekildedir: Fiyat etkisi: (Yeni Fiyat - Eski Fiyat) x Eski Hacim. Hacim etkisi: (Yeni Hacim - Eski Hacim) x Eski Fiyat. Mix analizi, fiyat, hacim ve karışım gibi faktörlerin gelir üzerindeki etkisini anlamak ve karar almayı iyileştirmek için kullanılır.