Buradasın
Memnuniyet oranı nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Memnuniyet oranı, farklı yöntemlerle hesaplanabilir. İşte yaygın olarak kullanılan bazı yöntemler:
- Net Promoter Score (NPS): Müşterilerin markanızı başkalarına tavsiye etme olasılığını ölçer 14. NPS puanı, kötüleyenlerin yüzdesinin destekçilerin yüzdesinden çıkarılmasıyla elde edilir 4.
- Müşteri Memnuniyeti Skoru (CSAT): Müşterilerin genel memnuniyetini ölçer 14. CSAT puanı, memnuniyetini belirten (memnun, çok memnun) katılımcı sayısının tüm katılımcıların sayısına bölünmesi ve çıkan sonucun 100 ile çarpılmasıyla hesaplanır 4.
- Müşteri Çaba Skoru (CES): Müşterilerin sorunlarını çözmek için harcadıkları çabayı ölçer 14. CES'te, 5 ve üzeri puanlama yapan müşteri sayısının ankete katılan toplam müşteri sayısına bölünmesiyle ortalama hesaplanır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: