Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri memnuniyet oranı aşağıdaki yöntemlerle hesaplanabilir:
- CSAT (Customer Satisfaction Score) 123. Müşterilerin ürün veya hizmetlerden ne kadar memnun olduklarını ölçer 123. Ankette, 1'den 5'e veya 1'den 10'a kadar puanlama yapılır; memnun katılımcı sayısı, toplam katılımcı sayısına bölünür ve 100 ile çarpılır 13.
- NPS (Net Promoter Score) 123. Müşterilerin sadakatini ve tavsiye etme olasılıklarını ölçer 123. 1'den 10'a kadar puanlama yapılır; 9-10 puan verenler destekçi, 0-6 puan verenler caydırıcı olarak adlandırılır 23. NPS, destekçilerin yüzdesinden caydırıcıların yüzdesi çıkarılarak hesaplanır 23.
- CES (Customer Effort Score) 14. Müşterilerin işletmeyle etkileşime geçmek için ne kadar çaba harcadığını ölçer 14. Ölçek genellikle 1'den (çok kolay) 5'e (çok zor) kadar gider; puan ne kadar düşükse, müşteri memnuniyeti o kadar yüksek olur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: