• Buradasın

    Logo Connect fatura düzeltme ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Logo Connect'te fatura düzeltme işlemleri, e-fatura gönderilmeden önce ve sonra yapılabilir 23.
    E-fatura gönderilmeden önce düzeltme işlemleri, faturanın LogoConnect üzerinden sunucuya gönderilmeden önce değiştirilebileceği anlamına gelir 4.
    E-fatura gönderildikten sonra düzeltme için ise, faturanın alıcı tarafından reddedilmesi veya iade edilmesi durumunda "IADE" tipi uygulama yanıtı kullanılarak gerekli düzeltmeler yapılabilir ve yeni bir fatura düzenlenebilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Logo connect hata alan faturalar ne zaman silinir?

    Logo Connect'te hata alan faturalar, durumları düzeltildikten ve yeniden gönderildikten sonra silinir. Hata alan faturaların silinmesi için izlenmesi gereken adımlar şunlardır: 1. Durum Sorgulama: Hata alan faturaların durumu, Logo Connect'te "e-Arşiv Giden Kutusu / Henüz Sonuçlanmamış" alanında F9 menüsü ile sorgulanmalıdır. 2. Fatura İptali: ERP programında ilgili fatura iptal edilmelidir. 3. Yeniden Gönderim: İptal edilen fatura, Connect aracılığı ile sunucuya yeniden gönderilmelidir.

    Logo Connect red verilen faturalar nasıl düzeltilir?

    Logo Connect'te red verilen faturaların düzeltilmesi ve tekrar gönderilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Hatanın Tespiti: Reddedilen faturaların hata kodu ve açıklaması incelenir. 2. Fatura Üzerinde Düzenleme: Hata düzeltilir. 3. Logo Connect Üzerinden Gönderim: - Logo Connect'te "e-Fatura Gönder" menüsü açılır. - Alt kısımdaki filtre ekranından "e-Fatura Durumu" alanı "GİB'e Gönderilecek" olarak seçilir. - "Sunucuda Hata Alındı" statüsündeki faturalar listelenir ve onay, paketleme ve gönderme işlemleri yapılır. Bu işlem, hem e-fatura hem de e-arşiv faturaları için geçerlidir.

    Logo Connect e-fatura neden gönderilmez?

    Logo Connect üzerinden e-fatura gönderilmemesinin birkaç nedeni olabilir: 1. Faturanın hatalı olması: Gönderilen e-fatura zarfı hatalı bir durum kodu almışsa, alıcının sistemine ulaşmaz ve yeniden gönderilmesi gerekir. 2. e-Fatura statüsünün yanlış olması: Faturanın "GİB'e Gönderilecek" statüsünde olmaması, gönderimin engellenmesine neden olur. 3. Cari hesabın e-fatura mükellefi olmaması: e-Fatura mükellefi olmayan bir müşteriye e-arşiv faturası gönderilmesi durumunda bu hata mesajı alınır. Bu durumların düzeltilmesi için Logo Connect üzerindeki ilgili filtrelerin ve ayarların kontrol edilmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir.

    Faturada düzeltme nasıl yapılır?

    Faturada düzeltme yapmak için izlenecek adımlar, faturanın türüne ve düzeltme gerektiren hataya göre değişiklik gösterebilir: 1. e-Fatura Düzeltmesi: - Temel Fatura Senaryosunda: 8 günlük itiraz süresi içinde Temel Fatura İptal Portalı üzerinden iptal talebinde bulunulabilir. - Ticari Fatura Senaryosunda: e-Fatura Uygulaması üzerinden "red yanıtı" dönülebilir. 2. Genel Düzeltme Yöntemleri: - Fatura Düzenleme Sistemleri: Fatura düzenleme sistemlerinde, hatalı faturanın ters kaydı yapılır ve doğru tutarlı yeni fatura kayıtlara alınır. - Microsoft Dynamics 365 Project Operations: Onaylanan bir proje faturasında düzeltme yapmak için, faturayı açıp "Düzelt" seçeneği seçilir. Fatura düzeltme sürecinde, Türk Ticaret Kanunu'nun 21. maddesinde belirtilen sürelere dikkat edilmelidir.