• Buradasın

    Kamu ihalelerinde yerli ve yabancı istekliler için fiyat avantajı nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu ihalelerinde yerli ve yabancı istekliler için fiyat avantajı şu şekilde hesaplanır:
    1. Yerli İstekliler İçin: Yerli istekliler lehine %15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabilir 13. Bu avantaj, yabancı isteklilerin teklif ettikleri bedellere, bu bedeller üzerinden ihale dokümanında belirlenen fiyat avantajı oranı uygulanarak bulunacak tutarın eklenmesi suretiyle hesaplanır 4.
    2. Örnek Hesaplama: İki isteklinin (a) ve (b) 100 TL teklif ettiği bir durumda, %10 fiyat avantajı uygulandığında:
      • Yabancı istekli (a)'nın teklif fiyatı 110 TL olarak değerlendirilir 4.
    Yabancı İstekliler İçin: Tekliflerin değerlendirilmesinde Türkçe tercüme esas alınır ve teklif belgeleri bu tercümeye göre yorumlanır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu ihaleleri neden avantajlı?

    Kamu ihaleleri, çeşitli avantajlar sunar: 1. Büyük Pazar Hacmi: Devlet destekli projeler ve ihaleler, ticaret hacmini artırmak ve yeni pazarlara açılmak için eşsiz fırsatlar sunar. 2. Devlet Destekleri: KOSGEB ve Kalkınma Ajansları gibi kurumlar, kamu ihalelerine katılan işletmelere çeşitli teşvikler sunar. 3. Stratejik Fırsatlar: Ulusal düzeyde hareket etmek, büyük ölçekli firmalarla iş birliği yapma veya konsorsiyumlara katılma gibi stratejik fırsatları artırır. 4. Şeffaflık ve Rekabet: İhale süreçleri şeffaftır ve tüm adımlarıyla kaydedilir, bu da rekabetçi bir ortam yaratır. 5. Kaynakların Verimli Kullanımı: Kamu kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasını hedefler.

    Yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup kamu ihale kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yerli istekliler lehine %15 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır ne demek?

    "Yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup, kamu ihale kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yerli istekliler lehine %15 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır" ifadesi, yaklaşık maliyeti eşik değerin üzerinde olan hizmet alımı ve yapım işi ihalelerinde aşağıdaki düzenlemeleri ifade edebilir: 1. İhaleye katılım: İhaleye yeterlik kriterlerini taşıyan yerli ve yabancı tüm istekliler katılabilir. 2. Fiyat avantajı: Yerli istekliler lehine %15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabilir. 3. Uygulama esasları: Fiyat avantajı oranı ve diğer detaylar, ihale dokümanında ve idari şartnamede belirtilmelidir.

    Hizmet alımlarında fiyat farkı nasıl hesaplanır?

    Hizmet alımlarında fiyat farkı, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Göre İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Fiyat Farkına İlişkin Esaslar dikkate alınarak hesaplanır. Fiyat farkı hesaplanırken aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Ağırlık oranlarına ilişkin sabit katsayıların belirlenmesi: İşin niteliğine ve kullanılan girdilere uygun biçimde, toplamı bire eşit olacak şekilde katsayılar belirlenir. 2. Endekslerin kullanılması: Uygulama ayındaki endeksler belli olduktan sonra, işin yapıldığı, malın alındığı veya yapımın gerçekleştiği aya ilişkin endeksler kullanılarak fiyat farkı hesaplanır. 3. Fiyat farkı formülünün uygulanması: Fiyat farkı, belirlenen katsayılar ve endeksler kullanılarak ilgili formülle hesaplanır. Ayrıca, fiyat farkı hesabında asgari ücret artışları, fazla mesai ve ulusal bayram ve genel tatil günleri gibi ek maliyetler de dikkate alınabilir.

    Kamu ihalelerinde AB uyum süreci nedir?

    Kamu ihalelerinde AB uyum süreci, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) entegrasyon süreci kapsamında kamu ihale sisteminde gerçekleştirdiği değişiklikleri ve iyileştirmeleri ifade eder. Bu süreç, aşağıdaki ana unsurları içerir: 1. Şeffaflık ve Rekabet: İhalelerin daha şeffaf bir şekilde yürütülmesi, teklif toplama ve değerlendirme aşamalarının açık olması sağlanmıştır. 2. Yolsuzlukla Mücadele: Yolsuzluk vakalarının önlenmesi için bağımsız denetim organları kurulmuş ve yolsuzlukla mücadele yasaları çıkarılmıştır. 3. Eşit Muamele: Tüm isteklilere eşit mesafede davranılması ve ayrımcılığın önlenmesi ilkesi benimsenmiştir. 4. Mevzuat Düzenlemeleri: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ilgili yönetmelikler, AB müktesebatına uyum sağlamak amacıyla sürekli olarak güncellenmiştir. 5. Dijitalleşme: İhale süreçlerinin dijital ortama taşınması ve elektronik ihale sistemlerinin geliştirilmesi ile süreçlerin daha hızlı ve etkili yürütülmesi sağlanmıştır.

    4734 sayılı kamu ihale kanunu nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, kamu hukukuna tabi olan veya kamunun denetimi altında bulunan kamu kurum ve kuruluşlarının yapacakları ihalelerde uygulanacak esas ve usulleri belirler. Kanunun amacı, kaynakların verimli kullanılmasını sağlamak ve ihalelerde şeffaflığı, rekabeti, eşit muameleyi ve güvenirliği temin etmektir. Kapsamına giren idareler arasında genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler, il özel idareleri, belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar yer alır. Kanunda belirtilen ihale usulleri şunlardır: 1. Açık ihale usulü: Bütün isteklilerin teklif verebildiği usul. 2. Belli istekliler arasında ihale usulü: Ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda idarece davet edilen isteklilerin teklif verebildiği usul. 3. Pazarlık usulü: İhale sürecinin iki aşamalı olarak gerçekleştirildiği ve idarenin fiyatı isteklilerle görüştüğü usul. 4. Doğrudan temin: İhtiyaçların, idare tarafından davet edilen isteklilerle teknik şartların ve fiyatın görüşülerek doğrudan temin edilebildiği usul.

    Fiyat farkı hangi mal alımlarında uygulanır?

    Fiyat farkı, aşağıdaki mal alımlarında uygulanır: 1. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihalesi gerçekleştirilen ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na göre sözleşmeye bağlanan mal alımları. 2. Elektrik, doğal gaz, ilaç, petrol ürünleri ve sıvılaştırılmış petrol gazı ürünleri alımları. 3. Sözleşme süresi 180 günü aşan mal alımları, ancak bu durumda sadece 180 günden sonra yapılan kısım için fiyat farkı ödenir.

    4734 kamu ihalelerine kimler katılabilir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre kamu ihalelerine katılabilecek olanlar şunlardır: 1. Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ve özel bütçeli idareler. 2. İl özel idareleri ve belediyeler ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar ve birlikler. 3. Kamu iktisadi kuruluşları ve iktisadi devlet teşekkülleri. 4. Sosyal güvenlik kuruluşları, fonlar ve bağımsız bütçeli kuruluşlar. 5. 4603 sayılı Kanun kapsamındaki bankalar ve bu bankaların sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketler (yapım ihaleleri için). Ayrıca, yerli istekliler de kamu ihalelerine katılabilirler.