Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşgücü piyasası segmentasyonu, çalışanların ortak özellikleri ve ihtiyaçlarına göre gruplandırılmasıdır 1. Bu segmentasyon, çalışanların kıdem, iş fonksiyonu, lokasyon, performans ve kuruluşlardaki fayda sistemleri gibi özelliklerine dayanabilir 1.
İşgücü piyasası segmentasyonunun bazı türleri:
- Yetenek bazlı segmentasyon: Çalışanları uzmanlık ve yetkinliklerine göre gruplandırma 1.
- Lokasyon bazlı segmentasyon: Çalışanların çalışma yerlerine (evde veya ofiste) göre ayrım 1.
- Bağlılık bazlı segmentasyon: Çalışanların bağlılık metriklerine göre kategorize edilmesi 1.
- Persona bazlı segmentasyon: Farklı çalışan gruplarının arka plan değişkenlerini inceleyerek personalar oluşturma 1.
İşgücü segmentasyonu, iş gücünü daha iyi anlamaya, verimliliği artırmaya ve çalışan memnuniyetini yükseltmeye yardımcı olur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: