Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
GfK Tüketici Güven Endeksi, aşağıdaki adımlar izlenerek hesaplanır:
- Anket Soruları: Katılımcılara "hanenin maddi durumu", "ülkenin genel ekonomik durumu", "işsizlik oranı" ve "hane tasarrufları"na yönelik beklentilere ilişkin sorular sorulur 1.
- Cevapların Yüzdelendirilmesi: Verilen cevaplar arasında pozitif ve negatif cevap verenlerin yüzdeleri hesaplanır 15.
- Farkın Hesaplanması: Pozitif yanıtların yüzdesinden negatif yanıtların yüzdesi çıkarılır 5.
- 100 Eklenmesi: Elde edilen farka 100 eklenir 15.
- Aritmetik Ortalama: Son olarak, oluşturulan yayılma endekslerinin aritmetik ortalaması alınır 5.
Bu endeks, 0'dan 200'e kadar bir değer aralığına sahiptir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: