Buradasın
Fiyatın 4 temel amacı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Fiyatın 4 temel amacı pazarlamada şu şekilde özetlenebilir:
- Değer Takası ve Gelir Elde Etme: Fiyat, alıcının ürün veya hizmet için ödemeyi kabul ettiği miktarı belirler ve bu, işletmenin gelirini doğrudan etkiler 24.
- Rekabet Avantajı: Fiyatlandırma stratejileri, üretim maliyetleri, rakip işletmelerin ücretleri ve müşteri algısı gibi faktörlere dayanarak rekabet avantajı sağlar 2.
- Ürün Algısı: Fiyat, ürünün tüketici gözündeki değerini ve kalitesini yansıtır, bu da müşteri algısını şekillendirir 3.
- Pazarlama Karması: Fiyat, ürün, dağıtım ve tutundurma ile birlikte pazarlama karmasının önemli bir bileşenidir ve bu unsurların etkin bir şekilde yönetilmesini sağlar 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: