Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Fiyatlama stratejileri beş ana kategoriye ayrılır:
- Farklılaşmaya Yönelik Fiyatlandırma Stratejileri: Maliyet kaynaklı olmamasına rağmen, farklı tüketici gruplarına veya bölgelere farklı fiyatlar uygulanmasını içerir 1.
- Rekabetçi Fiyatlandırma Stratejileri: Pazar payı kazanmayı ve rakiplerin bertaraf edilmesini amaçlar 12.
- Ürün Hattı Fiyatlandırma Stratejileri: Farklı tüketici gruplarına hitap eden birden fazla ürüne sahip işletmelerde, her bir ürün grubu için farklı fiyat stratejileri uygulanmasını içerir 13.
- Psikolojik Fiyatlandırma Stratejileri: Tüketicilerin prestij değeri ve algılanan değer sebebiyle uygulanan stratejilerdir 13.
- Coğrafi Fiyatlandırma Stratejileri: Fiyatların, pazarın üretim noktasına olan mesafesine ve coğrafi şartlara göre farklılaştırılmasını içerir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: