Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Farklılaştırılmamış pazarlama stratejisi, pazardaki farklılıkları göz ardı ederek, tüm pazara tek bir sunum (pazarlama karması) ile ulaşmaya çalışmayı ifade eder 13.
Bu stratejinin temel özellikleri şunlardır:
- Homojen pazar: Tüm tüketiciler benzer istek ve ihtiyaçlara sahiptir 1.
- Maliyet avantajı: Üretim ve pazarlama maliyetlerinde tasarruf sağlar 13.
- Standart ürünler: Özellikle tüketicilerin ürün niteliklerinde önemli farklar algılamadıkları standart ürünlerde uygulanır 3.
Farklılaştırılmamış pazarlama stratejisinin dezavantajları arasında ise pazar bölümlendirmesinin getirdiği ek değerin olmaması ve rekabet ortamında pazar payının hızla düşebilmesi yer alır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: